افزایش تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4194119
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵

افزایش تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی از افزایش میزان تسهیلات مشاغل خانگی در استان طی دولت سیزدهم خبرداد.

مهدی اسلام خواه، مدیرکل کار در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، مهدی اسلام خواه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی، امروز در نشست خبری اظهارکرد: تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۹ حدود پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود و سال ۱۴۰۰ به ۳۵ میلیارد و در سال ۱۴۰۱ به ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید.
 
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز تسهیلات مشاغل خانگی برای حمایت از کسب و کارهای خرد به ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید و نشان از اولویت‌های دولت مردمی است.
 
وی ادامه داد: قرار است این تسهیلات سال آینده به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد که ۸۰ درصد آن شامل مشاغل خانگی مرتبط با زنان می‌شود.
 
اسلام‌خواه تاکید کرد: تاکنون ۲۷۰۰ طرح از تسهیلات بهره‌مند شده و برای ۶۶۴۳ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
 
وی با بیان اینکه وقوع حوادث ناشی از کار استان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۴۰ درصد کاهش یافت که این امر نشان از اهتمام برای انجام اقدامات پیشگیرانه در کارگاه‌ها دارد. 
 
اسلام خواه ادامه داد:۴۰۱ مورد حادثه ناشی از کار در استان طی دو سال گذشته در کارگاه‌های استان ثبت شد که این رقم در دو سال ماقبل دولت سیزدهم ۶۷۲ مورد گزارش شد.
 
وی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی فوتی ناشی از کار در استان در دولت سیزدهم، افزود: شمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در استان در دو سال گذشته ۱۶ نفر و در دو سال ماقبل این دولت ۳۹ نفر ثبت شده است.
 
انتهای پیام
captcha