کتاب «رسانه‌های اجتماعی و نظم جهانی پساحقیقت» رونمایی می‌شود
کد خبر: 4194269
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

کتاب «رسانه‌های اجتماعی و نظم جهانی پساحقیقت» رونمایی می‌شود

کتاب «رسانه‌های اجتماعی و نظم جهانی پساحقیقت» ترجمه حبیب راثی تهرانی، روز شنبه 30 دی ماه در محل موسسه همشهری رونمایی می‌شود.

رونمایی از کتاببه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه همشهری، کتاب «رسانه‌های اجتماعی و نظم جهانی پسا حقیقت» تألیف گابریل کاسِنتینو که به همت دکتر حبیب راثی تهرانی دانش‌آموخته دکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی ترجمه و از سوی انتشارات همشهری روانه بازار نشر شده است، روز شنبه، 30 دی‌ماه در محل سالن جلسات مؤسسه همشهری رونمایی می‌شود. 

در این کتاب نه صرفاً موضوعی مربوط به جهان غرب، بلکه مسئله‌ای سیاسی و فرهنگی با پیامدهای جهانی مورد توجه قرار گرفته است. نویسنده با یافتن ریشه‌های این پدیده در بحران بی‌اعتمادی موجود در نهادهای جوامع لیبرال‌دموکرات، بر این باور است که پساحقیقت، فضایی برای منازعات ایدئولوژیک و مبارزات قدرت ژئوپلیتیکی به وجود آورده که نظم جهانی را دچار دگرگونی کرده است.

نویسنده کتاب بر این باور است که امروز دوران سیاست پساحقیقت فرا رسیده و دامنه آن به شکلی فزاینده، عرصه‌ تعاملات جهانی را فرا گرفته است. این کتاب بر چارچوبی نظری استوار است و در عین حال، به شیوه‌ای جذاب و همراه با ارائه مثال‌هایی عینی از دنیای واقعی نوشته شده است. 

کتاب «رسانه‌های اجتماعی و نظم جهانی پساحقیقت» را می‌توان منبعی قابل توجه برای دانشجویان، محققان، سیاستگذاران و شهروندانی دانست که به نقش و تاثیر رسانه‌های اجتماعی در سیاست علاقه‌مند هستند. 

گابریل کاسِنتینو مولف کتاب، دارای مدرک دکترای رسانه، فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه نیویورک آمریکا است که پیش‌تر هم آثاری با موضوع سیاست‌های پساحقیقت از او منتشر شده است. 

در مراسم رونمایی ترجمه این کتاب، علیرضا عبداللهی‌نژاد، دانشیار گروه روابط عمومی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، عبدالله کریم‌زاده، استادیار گروه مطالعات ارتباطات و فضای مجازی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حبیب راثی تهرانی مترجم کتاب به بررسی این اثر می‌پردازند. 

حضور اساتید، دانشجویان، دانش‌پژوهان، فعالان حرفه‌ای و علاقمندان به حوزه ارتباطات و رسانه‌های اجتماعی در این نشست که از ساعت 17 روز شنبه، 30 دی ماه در محل سالن جلسات موسسه همشهری برگزار می‌شود، آزاد است.

انتهای پیام
captcha