حمام موقوفه قلعه‌کهنه یزد مرمت و احیا می‌شود
کد خبر: 4194380
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

حمام موقوفه قلعه‌کهنه یزد مرمت و احیا می‌شود

در بازدید مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی یزد از حمام موقوفه قلعه کهنه این استان بر مرمت و احیای این آثار تاریخی تأکید شد.

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی یزد از حمام قلعه‌کهنهبه گزارش ایکنا از یزد، در بازدید سیدمحمد رستگاری، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد از حمام موقوفه قلعه کهنه واقع در خیابان امام خمینی(ره) بر مرمت و احیای این حمام قدیمی تأکید شد.

در این بازدید که 26 دی‌ماه انجام شد، سرمایه‌گذار پروژه، اطلاعاتی از وضعیت حمام و روند تهیه طرح مرمت و احیای آن بیان کرد.

حمام موقوفه قلعه کهنه در محله قدیمی قلعه کهنه یزد مربوط به دوره پهلوی بوده که عمده مصالح به‌کار رفته در ساخت آن، خشت و آجر است.

در ادامه بازدید مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی یزد از آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) محله دروازه‌شاهی که با همراهی معاون میراث‌ فرهنگی، جمعی از کارشناسان اداره‌کل و متولیان امامزاده صورت گرفت به‌منظور حل مشکل توسعه فضای ساختمان امامزاده که چندین سال متوقف شده بود، توافق شد طرح توسعه فضای امامزاده با رعایت ضوابط ساخت در بافت‌های تاریخی توسط دست‌اندرکاران امامزاده تهیه و برای بررسی و تصویب به اداره‌كل میراث‌ فرهنگی ارائه شود.

آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) در مرکز محله دروازه‌شاهی و در مجاورت مسجد، آب انبار و بازارچه دروازه‌شاهی واقع شده است.

انتهای پیام
captcha