جشن تکلیف بیش از 2 هزار دختر دانش‌آموز در رشت برگزار شد
کد خبر: 4194493
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰

جشن تکلیف بیش از 2 هزار دختر دانش‌آموز در رشت برگزار شد

جشن تکلیف دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر پایه سوم مدارس دولتی و غیردولتی ناحیه یک و دو رشت امروز، 27 دی‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

جشن تکلیف دختران دانش آموز رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، جشن تکلیف دو هزار و 500 دانش‌آموز دختر پایه سوم شهرستان رشت امروز، 27 دی‌ماه در مصلای بزرگ امام(ره) این شهر برگزار شد. در این آیین‌ معنوی که آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش پرورش گیلان، جمعی از والدین و فرهنگیان حضور داشتند، دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی ورود به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرائت پیمان‌نامه، آشنایی دانش‌آموزان مکلف به احکام و دستورات دینی، برپایی نماز جماعت و نماز شکر به امامت آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از جمله برنامه‌های برگزار شده در این مراسم بود.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این مراسم ضمن تبریک به دانش‌آموزان گفت: خواندن نماز، احترام به پدر و مادر و احترام معلمان سه تکلیف مهمی است که از این به بعد برعهده دارید و اگر این سه را انجام دهید خداوند شما را دوست دارد.

محمدحسین رمضانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این مراسم گفت: دانش‌آموزان با برگزاری جشن بندگی با آداب و معارف دینی بیشتر آشنا می‌شوند. نماز صحبت کردن بنده با خداست و دانش آموزان تازه به تکلیف رسیده در نماز دوستی با پروردگار را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه ۳۷۵ هزار و ۶۶۹ دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل می‌کنند، افزود: در استان گیلان ۱۶ هزار و ۴۹۹ دانش‌آموز دختر ۹ ساله در مدارس دولتی و غیردولتی تحصیل می‌کنند که بهار بندگی و جشن عبادت آن‌ها برگزار شده و یا به تناوب تا پایان سال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha