سیستان‌و‌بلوچستان در مسیر نهضت سوادآموزی در حال پیشرفت است
کد خبر: 4195388
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
معاون امور آموزشی سازمان سوادآموزی:

سیستان‌و‌بلوچستان در مسیر نهضت سوادآموزی در حال پیشرفت است

غلامرضا بروجی گفت: سیستان‌و‌بلوچستان در حال پیمایش مسیر نهضت سوادآموزی با سرعت و نزدیک شدن به قله است؛ پس نباید درنگ کرد و باید با سرعت بیشتر و البته با دقت افزون‌تر به جوانی این موضوع پرداخت.

سوادآموزیبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از نهضت سوادآموزی استان، غلامرضا بروجی، معاون امور آموزشی سازمان سوادآموزی کشور، شامگاه دوشنبه، دوم بهمن در گردهمایی تخصصی رؤسای ادارات نهضت سوادآموزی نقش سازمان سواد آموزی در گسترش دانایی و توانایی را مهم دانست و گفت: تأکید بزرگان دین اسلام بر اهمیت علم و دانش و آموختن سواد نشانه اهمیت این موضوع بوده و نباید به هیچ وجه این کار را بی‌اهمیت تلقی کرد.
 
وی بیان کرد: کار بی نظیری که از ابتدای انقلاب در قالب سوادآموزی انجام شده؛ میزان باسوادی را در استان دو برابر دوران رژیم ستم‌شاهی افزایش داده و اکنون سیستان‌و‌بلوچستان در حال پیمایش این مسیر با سرعت و نزدیک شدن به قله است؛ پس نباید درنگ کرد و باید با سرعت بیشتر و البته با دقت افزون تر به جوانی این موضوع پرداخت.
 
معاون امور آموزشی سازمان سوادآموزی کشور گفت: شرکای ما در امر سوادآموزی، بازوان قدرتمندی هستند که باید روز به روز در این امر همیاری و همفکری را گسترش دهند؛ زیرا بالا رفتن میزان سواد به این شرکا نیز در انجام ماموریت‌هایشان یاری می‌رساند.
 
وی افزود: با توجه به مصوبه مجلس در تغییر اساسنامه سواد آموزی باید به سمت تعمیق و توسعه سواد آموزی رفت؛ سواد دیگر محدود به خواندن و نوشتن نیست و باید تغییر فکر را در انسان‌ها رقم زد.
 
در این نشست علی فرهادی مشاور سازمان سواد آموزی نیز گفت: تلاش تمامی نیروها در سازمان سواد‌آموزی نوعی جهاد محسوب می‌شود؛ چراکه با امکانات محدود کارهای بزرگی را رقم زده و بی ادعا در حال خدمت‌رسانی هستند، امیدواریم در آینده نزدیک با تغییر رویکرد بتوان بی‌سوادی را در استان سیستان‌و‌بلوچستان ریشه کن کرد.
انتهای پیام
captcha