مراسم معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد
کد خبر: 4195646
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

مراسم معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد

مراسم معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، وزیر کشور و جمعی از مسئولان اجرایی روز گذشته برگزار شد.

معارفه استاندار جدید آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی روز گذشته سوم بهمن‌ماه، با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز، مسئولان اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در این مراسم گفت: بنده مثل کوه پشت تصمیم دولت و وزارت کشور برای انتصاب مالک رحمتی به عنوان استاندار هستم و با تمام توان از وی حمایت خواهم کرد و از این بابت خیال آیت‌الله رئیسی و شخص وزیر کشور از آذربایجان راحت باشد.

وی با اشاره به همکاری خود با چهار استاندار در هفت سال گذشته، از مرحوم اسماعیل جبارزاده به عنوان استاندار اخلاق‌مدار، مجید خدابخش به عنوان فردی متدین و متشرع، محمدرضا پورمحمدی به عنوان فرهیخته و دانشمند و مرحوم عابدین خرم به عنوان استانداری ولایی، جهادی و انقلابی یاد کرد و گفت: تمام این استانداران برای سربلندی و اعتلای استان زحمات فراوانی کشیده و نام و یاد آنها را گرامی می‌داریم.

آل‌هاشم، با ابراز تأسف از فوت استاندار سابق آذربایجان‌شرقی مرحوم عابدین خرم، یادآور شد: تمام این اتفاقات زنگ هشدار برای همه ماست که متوجه باشیم هر آمدنی را رفتنی است و چه بهتر که وقتی از سمتی کنار می‌رویم و یا از دنیا رخت بر می‌بندیم مردم از ما به نیکی یاد کنند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری آذربایجان، توجه به توسعه و ترقی اقتصادی را از جمله مطالبات مهم مردم از استاندار جدید اعلام و اظهار کرد: شکوفایی اقتصادی استان به فردی همچون دکتر رحمتی که دارای ایده‌های خوب اقتصادی است، نیاز دارد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم درخواست کرد تا حد توان با استاندار جدید همکاری کرده و او را یاری دهند تا به اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای خود دست یابد.

علی علیزاده، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر توجه استاندار جدید به توسعه متوازن در تمام شهرستان‌های استان تأکید و اضافه کرد: باید رویکردهای نادرست‌ قبلی در این راستا اصلاح شده و مردم تمام مناطق و شهرستان‌ها احساس عدالت را به خوبی درک و لمس کنند.

وی از دولت به خاطر انتخاب رحمتی قدردانی کرد و افزود: وی از مدیران توانمند و خدمت‌گذار صدیق نظام است که سال‌ها در رده‌های گوناگون مدیریتی کلان شهر حضور داشته است و تجارت ارزشمندی در حوزه اقتصاد و مدیریت دارد.

علیزاده، روحیه تعامل، تحول گرایی و تلاش‌های خستگی ناپذیر را از جمله ویژگی‌های بارز استاندار جدید بیان کرد و ادامه داد: اکنون آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های مختلف مثل راه، آب و انرژی کمبودهایی دارد که باید با اقدامات جهادی و شبانه‌روزی نسبت به رفع آنها اقدام شود که امیدواریم مدیریت جدید استان در این زمینه‌ها فعال‌تر بوده و مسیر ترقی استان را سرعت بیشتری دهد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی، یازده اسفندماه را مهم‌ترین و بزرگترین امتحان استاندار جدید قلمداد و اظهار کرد: امیدواریم با تلاش‌های مجموعه مدیریت استان و فرمانداری‌ها شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، گفت: میزان جذب سرمایه خارجی استان ۲۶۰ درصد از رشد برخوردار بود که در این میان بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی به چرخه فعالیت بازگشته و ۷۱ هزار شغل جدید در حوزه جدید استان ایجاد شده و شرکت سونگون مس آذربایجان تشکیل شده و انتقال حساب و مالیاتی آن در دستور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: دولت با روش آغاز احیای امید به آینده و  با رویکرد جهادی و انقلابی شروع به کار کردند و ما نیز در استان در این دو سال  اخیر با هدایت و توصیه‌های رهبری و رویکرد راهگشای ریاست‌جمهوری که آکنده از تلاش و سیاست‌های دولت‌های مردمی و جبران عقب‌ماندگی در حوزه اقتصادی و فرهنگی بود اقدام کردیم. 

محمدی، با بیان اینکه نهادهای مستقر در استان نیز همپای دولتمردان بودند و گام‌های ارزشمندی برای سطح رفاه و امنیت مردم برداشتند، گفت: مدیریت ارشد استان ضمن شناسایی واحدهای تعطیل شده و راکد و پروژه‌های نیمه‌تمام همه تلاش خود را برای احیای آنها کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در این مدت دو سفر پرخیروبرکت ریاست‌جمهور به استان را شاهد بودیم  که این سفرها آثار پربرکت خود را نشان داده است و  بخش مهمی از پروژه‌های استان به بهره‌برداری رسیده است؛ چراکه اولویت اصلی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تأثیرگذار بود. 

وی گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های استان، تکمیل زنجیره‌های صنعتی و تولیدی در راستای زنجیره ارزش‌افزوده و جذب سرمایه‌گذاری و توسعه بخش معدن و دانش‌بنیان بود که همگی انجام‌گرفته است. 

محمدی، اضافه کرد: تکمیل پروژه نهضت ملی مسکن و  ساماندهی شهرها و روستاها و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در یک نگاه کلی تغییر سیمای اقتصادی بر اساس سند تحول دولت مردمی و اسناد بالادستی و فعال‌کردن ظرفیت بالقوه استان اهداف اصلی مدیریت بود که قطعاً در ادامه نیز موردتوجه قرار خواهد گرفت. 

معاون سیاسی  اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری مهم‌ترین پروژه سیاسی است که با در اولویت قراردادن چهاراصل مهم رهبری به‌عنوان راهبرد اصلی اعم از امنیت، سلامت، مشارکت قوی و رقابت قوی انتخابات پرشور برگزار خواهد شد. 

وی ابراز کرد: شرط لازم و اساسی برای دولت مردمی و موفقیت برای رسیدن به اهداف نخبگان و صاحب‌نظران را در این مدت شاهد بودیم که این همراهی‌ها بوده و همواره خواهد بود.

در پایان این مراسم حکم انتصاب استاندار جدید آذربایجان شرقی با امضای رئیس جمهور، توسط وزیر کشور به وی اعطا شد. همچنین وزیر کشور با اهدای لوح تقدیر از خانواده مرحوم عابدین خرّم، استاندار فقید آذربایجان‌شرقی تجلیل و قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha