کویتی‌ها شنبه نماز باران می‌خوانند
کد خبر: 4195676
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

کویتی‌ها شنبه نماز باران می‌خوانند

شهروندان کویتی شنبه، 7 بهمن به درخواست وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور نماز طلب باران را در مساجد مشخصی از استان‌های این کشور اقامه‌ می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت با صدور اطلاعیه‌ای به امامان جماعت این کشور ابلاغ کرد که روز شنبه آینده در مساجد این کشور نماز باران اقامه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: «در راستای عمل به سنت مطهره نبی اکرم(ص)، نماز باران در روز شنبه، 7 بهمن رأس ساعت ۱۰:۳۰ صبح در 109 باب از مساجد استان‌های مختلف کشور اقامه خواهد شد.»

وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت از ائمه جماعات مساجد کشور خواسته است شهروندان را به حضور پر رنگ در این مراسم معنوی و دعا و طلب مغفرت و رحمت از خداوند متعال فرابخوانند.

نماز باران چیست؟

طلب رحمت الهی از طریق خواندن نماز باران از خداوند، درسی توحیدی است که ذات مقدس پروردگار و خواست او را ورای هر چیزی دانسته و از گرداننده جهان هستی طلب باران می‌کند.

این نماز توصیه‌ای است دینی که از زمان پیامبر اکرم(ص) و معصومین رواج داشته و نسل به نسل تا بدین زمان انتقال پیدا کرده است. زمانی که بارش رحمت الهی قطع و در پی آن چشمه‌ها و قنات‌های پر آب زمین خشک و خشکسالی فراگیر شود، برای نزول رحمت الهی و بارش باران، نماز استسقاء یا باران خوانده می‌شود.

نماز باران چگونه اقامه می‌شود؟

نحوه خواندن این نماز مانند نماز عید (عید قربان و عید فطر) است و پس از خواندن حمد و سوره ۵ تکبیر و بعد از هر تکبیر، قنوت گرفته و دعای قنوت خوانده می‌شود. سپس به رکوع و سجود می‌رویم. در رکعت دوم و پس از خواندن حمد و سوره نیز، چهار تکبیر و بعد از هر تکبیر قنوت گرفته و دعای قنوت را خوانده می‌شود. سپس به رکوع و سجود رفته و تشهد و سلام را به جای آورده و نماز را تمام می‌کنیم.

بهتر است این نماز را به مانند نماز اعیاد از زمان طلوع خورشید تا قبل از اذان ظهر بخوانیم. همچنین این نماز اذان و اقامه ندارد و مستحب است که مؤذن سه مرتبه بگوید: «الصلاه»

انتهای پیام
captcha