پیروان ادیان الهی به واسطه انقلاب اسلامی نقش مهمی در اداره کشور دارند
کد خبر: 4196591
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
نایب رئیس کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر:

پیروان ادیان الهی به واسطه انقلاب اسلامی نقش مهمی در اداره کشور دارند

اسماعیل جانعلی‌پور با بیان اینکه ادیان الهی سهم بزرگی در شکل‌گیری، تثبیت و اعتلای و پیشرفت انقلاب داشتند، اظهار کرد: دشمنان به دنبال این بودند که فضای موجود در کشور را طوری جلوه دهد که گویا پیروان ادیان توحیدی جایی در کشور ندارند و می‌خواستند به واسطه آن فضای یأس را ایجاد کنند ولی به واسطه انقلاب اسلامی و قانون اساسی امروز پیروان ادیان الهی نقش مهمی در اداره کشور دارند.

نشست خبری کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی دهه فجر

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری «کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی» صبح امروز، نهم بهمن، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. 
 
اسماعیل جانعلی‌پور، نایب رئیس این کمیته، در سخنانی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تلاش مضاعف خود ظرفیت‌های مردمی را بیش از پیش به صحنه آورده تا دهه فجر بهتری را نسبت به سال‌های قبل شاهد باشیم. 
 
وی افزود: شاهد یک اتفاق بزرگ در قرن بیستم بودیم که دشمنان فکر می‌کردند این اتفاق پایدار نخواهد بود ولی آنهایی که خردمندانه می‌اندیشیدند به عکس آن باور داشتند امروز بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی پایدار مانده و نگاه آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی این نظام روزبه‌روز در دیگر کشورها طنین‌انداز می‌شود و الگوی مقاومت در تمام منطقه فراگیر شده است.
 
نایب رئیس کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی دهه فجر با بیان اینکه ادیان الهی سهم بزرگی در شکل‌گیری، تثبیت و اعتلای و پیشرفت انقلاب داشتند، اظهار کرد: دشمنان به دنبال این بودند که فضای موجود در کشور را طوری جلوه دهد که گویا ادیان توحیدی در کشور جایی ندارند و می‌خواستند به واسطه آن فضای یأس را ایجاد کنند ولی به واسطه انقلاب اسلامی و قانون اساسی امروز ادیان الهی نقش مهمی در اداره کشور دارند و دارای جایگاه ویژه هستند.
 
جانعلی‌پور بیان کرد: ادیان الهی شهدای بسیاری را تقدیم کشور کرده‌اند و این نشان می‌دهد پیروان ادیان الهی جمهوری اسلامی ایران را بنا به گفته امام راحل نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر قبول دارند. عزیزان پیرو دیگر ادیان الهی ایرانی هستند و از ما هستند و نسبت به کشور و نظام تعصب دارند و همه ما برای اعتلای ایران عزیز تلاش می‌کنیم. حس وطن‌دوستی پیروان ادیان الهی سبب شده تا کشور در مقابل توطئه دشمنان مصون باقی بماند. در حدود ۱۰ استان عزیزان پیرو ادیان الهی حضور دارند که در ۶ استان برنامه‌هایی را برای دهه فجر تدارک دیده‌ایم.
 
کشیش گریگوریس نرسسیان در این نشست گفت: این روزها ما شاهد ظلم علیه مردم فلسطین هستیم و متأسفانه چشم و گوش دولت‌های غربی نسبت به وقوع این ظلم بسته شده و امیدواریم هرچه زودتر این ظلم پایان بپذیرد.
 
یونس حمامی لاله‌زار، خاخام اعظم کلیمیان ایران، سخنران بعدی این نشست بود که گفت: همه ما در یک‌ کشور زندگی می‌کنیم و یک‌ ملت هستیم و به همین دلیل انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه هست و نیز باید تلاش کنیم تا انسجام ملی ادامه یابد و برای اعتلای میهن عزیز تلاش کنیم.
 
مهراب وحیدی، نماینده جامعه زرتشتیان ایران، به عنوان سخنران بعدی تاکید کرد: فرا رسیدن بهمن فرا رسیدن ماه پاکی و ماه نیک است و بهمن به واسطه نیک‌اندیشی ارزشمند است و نیک‌اندیشی مردم ایران انقلاب اسلامی را رقم زد. دهه فجر جشن فرهنگی و جشن بزرگ ملی است. همه ما باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم و همه ما ملت واحده هستیم. ما زرتشتیان با اندیشه نیک مردم ایران در ۲۲ بهمن همراه و همگام هستند و خود را جدا از جامعه ایران نمی‌دانند. زرتشتیان ایران در روز ۲۲ بهمن حضور پرشوری خواهند داشت و اتحادشان را با ملت ایران به نمایش خواهند داشت.
 
کشیش یوبالیت آلدور سخنران بعدی بود که گفت: کلیسای آشوری فرارسیدن دهه فجر را تبریک می‌گوید و اعلام می‌کنیم که در ایام دهه فجر حضور پرشوری خواهیم داشت. ما باید تلاش کنیم تا ایران عزیز ما قدرتمندتر از همیشه باشد و لازم است در این زمینه اتحاد و انسجام داشته باشیم.
 
جانعلی‌پور در ادامه این نشست گفت: در دولت سیزدهم تلاش ما این بوده نگاه گذشته اصلاح شود و یکی از این اصلاحات این بوده که واژه اقلیت را حذف کردیم و واژه پیروان ادیان الهی را جایگزین آن کردیم و همچنین تلاش شد نخبگان ادیان الهی با رئیس‌جمهور جلسه داشته باشند. همچنین نگاه‌ها از شکل فرمایشی خارج شده و عمیق‌تر و جنبه عملیاتی به خود گرفته است. از سوی دیگر نشست ادیان توحیدی را امسال ۲۴ بهمن با وزیر ارشاد برگزار خواهیم کرد. نکته بعدی این است که نشست‌های متعدد اندیشه‌ای برگزار خواهد شد و میزبان این نشست‌ها خود پیروان ادیان الهی هستند.
 
نایب رئیس کمیته ادیان الهی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در پایان تأکید کرد: به طور کلی برنامه‌های ما ارتقا پیدا کرده و در یکسال قبل قریب به ۶۰۰ مکاتبه کاری با ادیان الهی داشته‌ایم‌. همچنین ما تأثیری در ارادت پیروان ادیان الهی نداشته‌ایم بلکه خود دوستان و پیروان ادیان الهی قلباً نظام و انقلاب را دوست دارند.
 
لازم به ذکر در جریان این نشست نمایندگان پیروان ادیان الهی به برنامه‌های محوری که در ایام الله دهه فجر برگزار خواهند کرد پرداختند.
 
گزارش از سعید امینی
انتهای پیام
captcha