نقش نماز در ایستادگی انسان‌ها در فراز و نشیب زندگی
کد خبر: 4196696
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
حجت‌الاسلام کریمی‌تبار بیان کرد:

نقش نماز در ایستادگی انسان‌ها در فراز و نشیب زندگی

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه نماز موجب آرامش قلب می‌شود، اظهار کرد: نماز عامل سازنده‌ای است که مقاومت و ایستادگی انسان‌ها را در فراز و نشیب زندگی حفظ می‌کند.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز دوشنبه ۹ بهمن ماه در مراسم تقدیر از دبیر و شورای اقامه نماز شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه نماز موجب آرامش قلب می‌شود، اظهار کرد: نماز عامل سازنده‌ای است که مقاومت و ایستادگی انسان‌ها را در فراز و نشیب زندگی حفظ می‌کند و در مقابل هر مصیبت و بلایی، ایستادگی نموده و تحمل خود را حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با بیان اینکه انسان همچنان که به فکر آباد کردن دنیای خویش است باید به فکر آخرت و قیامت هم باشد، افزود: انسان برای رفع گرسنگی نیاز به غذا دارد و روح و روان آن برای تکامل و رشد نیز نیاز به غذا دارد که غذای روح نماز است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در سال‌های گذشته بیشتر مناطق استان برای گرمایش و طبخ غذا، از هیزم و نفت استفاده می‌کردند اما امروزه به برکت نظام و انقلاب، گازرسانی استان در مراحل پایانی قرار دارد، تصریح کرد: گازرسانی به مناطق روستایی تأثیر به‌سزایی در حفظ منابع‌طبیعی و محیط ‌زیست دارد و با این اقدام از قطع درختان جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به اینکه انتظار می‌رود شرکت گاز استان ایلام در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در کنار گازرسانی به مناطق محروم، در زمینه‌های مختلف فرهنگی هم ورود کند و به جامعه هدف استان خدمات ارائه کند، گفت: اینکه شرکت گاز استان رتبه برتر در امر اقامه نماز را کسب نموده جای تقدیر و قدردانی دارد ولی انتظار می‌رود که این شرکت در امور فرهنگی بیشتر ورود کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام ضمن تأکید بر این موضوع که خدمت به مردم عبادت است، خاطر نشان کرد: در اربعین سال گذشته شرکت گاز با برپایی موکب در اقصی نقاط استان خدمت شایانی در زمینه اسکان، طبغ غذا و غیره به زائران کرد و انتظار می‌رود در اربعین سال آینده نیز در این زمینه فعالیت کند.

در پایان این مراسم طی آیینی از دبیر و اعضای شورای اقامه نماز شرکت گاز استان ایلام تقدیر  شد و نماز ظهر و عصر با امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با حضور جمع کثیری از کارکنان در محل نمازخانه این شرکت برگزار شد.

انتهای پیام
captcha