اجرای محفل ویژه بانوان در برنامه «کاروان قرآنی انقلاب»
کد خبر: 4196848
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
پورجمشیدیان بیان کرد:

اجرای محفل ویژه بانوان در برنامه «کاروان قرآنی انقلاب»

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء با اشاره به جزئیات برنامه‌ها و محافل ششمین کاروان قرآنی انقلاب گفت: در این دوره برای اولین‌بار محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان با تلاوت و اجرای تخصصی بانوان در شهر‌های سنندج و ارومیه برگزار خواهد شد.

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به جزئیات برنامه‌ها و محافل کاروان قرآنی انقلاب گفت: کاروان قرآنی انقلاب چند سالی است که به عنوان یک سنت مبارک همزمان با تقارن دهه فجر برپا می‌شود و امسال برای ششمین سال متوالی با مشارکت نیروی زمینی سپاه و قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) و همکاری شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن در غرب و شمال غرب کشور اجرای برنامه خواهد داشت.  

وی با بیان اینکه یکی از نکات بسیار اساسی که در کنار ایجاد امنیت پایدار مردمی در مناطق غربی و شمال غربی کشورمان به دنبال آن هستیم، بحث اقتدار نظامی است، گفت: برای استمرار این امنیت و نهادینه شدن امنیت پایدار مردمی احتیاج داریم که نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم هم توجه کنیم لذا فکر می‌کنیم که قرآن ما را در رسیدن به این هدف خیلی کمک خواهد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: امسال با کمک جامعه قرآنی و به ابتکار استاد احمد ابوالقاسمی این کاروان قرآنی با محوریت قرآن و با هدف ایجاد وحدت و یکپارچگی بین اقوام و مذاهب در غرب و شمال غرب ما که رنگین کمانی از اقوام، مذاهب و زبان‌های مختلف است، برنامه‌ریزی شده است تا شروع این حرکت در دهه فجر از شهرستان قروه آغاز شود؛ لذا آغاز رسمی برنامه ششمین کاروان قرآنی انقلاب از شهرستان سنندج مرکز استان کردستان و شهرستان قروه است.

پورجمشیدیان تصریح کرد: در ادامه، این کاروان در شهر‌های مریوان، بانه، سقز، اشنویه، سردشت، مهاباد و برخی شهر‌های دیگر برنامه خواهد داشت و نهایتاً در روز ۱۹ بهمن ماه همزمان با عید مبعث پیامبر(ص) در حسینیه اعظم ثارالله شهرستان ارومیه برنامه پایانی خود را برگزار خواهد کرد. ان‌شا‌الله به مدد قرآن بتوانیم در انجام وظیفه‌مان در ایجاد وحدت و یکچارچگی مردم عزیز سهم کوچکی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بخشی از این برنامه‌ها به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و شبکه‌های استانی پخش خواهد شد، به ویژگی‌های کاروان قرآنی ششم اشاره کرد و گفت: در این دوره برای اولین‌بار محفل انس با قرآن کریم ویژه بانوان با تلاوت و اجرای تخصصی بانوان در شهر‌های سنندج و ارومیه برگزار خواهد شد.

وی، ویژگی بعدی را برگزاری کرسی‌های تلاوت تدبری قرآن کریم عنوان کرد و گفت: همچنین کارگاه‌های تخصصی قرائت، حفظ، تجوید، صوت، لحن و سبک زندگی اسلامی قرآنی ویژه علاقه‌مندان در استان‌های مذکور همراه با کاروان قرآنی برپا خواهد شد.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha