افتتاح ۶۵ پروژه برق‌رسانی در خراسان شمالی همزمان با فجر انقلاب
کد خبر: 4197170
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

افتتاح ۶۵ پروژه برق‌رسانی در خراسان شمالی همزمان با فجر انقلاب

مدیرعامل شرکت برق خراسان‌شمالی از افتتاح ۶۵ پروژه برق‌رسانی همزمان با آغاز دهه فجر در استان خبرداد.

حسن چاهی، مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حسن چاهی، مدیرعامل شرکت برق خراسان‌شمالی، امروز ۱۱ بهمن ماه سال جاری در نشست خبری اظهارکرد: همزمان با دهه فجر سال جاری افتتاح ۶۵ پروژه برق‌رسانی با اعتبار یک هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ۹ طرح برق رسانی با اعتبار ۵۶۲ میلیارد ریال در بجنورد، ۹ طرح در اسفراین و بام و صفی آباد، ۱۰ طرح در شیروان، هفت طرح در فاروج، ۹ طرح در راز و جرگلان، هفت طرح در جاجرم، ۶ طرح در گرمه و هشت طرح در شهرستان مانه سملقان تکمیل شد.
 
وی تصریح کرد: این طرح ها شامل نصب و تعویض یک هزار و ۴۴۰ دستگاه ال ای دی و احداث پنج دهم کیلومتر شبکه روشنایی با هدف اصلاح و افزایش کیفیت روشنایی معابر با صرف اعتباری بیش از ۴۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ساخت ۲.۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ساخت ۲۷.۹ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی و نصب و تقویت ۱۰ دستگاه ترانس هوایی برای تامین برق متقاضیان جدید شهری و روستایی با صرف اعتباری بیش از ۲۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از مهمترین طرح‌ها است.
 
وی با اشاره به اینکه شرکت برق از مشترکان خود ۸۲ میلیارد تومان طلب دارد، تصریح کرد: ۳۶ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به ادارات، ۲۳ میلیارد تومان مربوط به بخش صنایع و ۲۲ میلیارد تومان هم نیز مربوط به بخش خانگی است.
 
چاهی با اشاره به اینکه ۹۷۶ روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند، افزود: روستاهایی که فاقد برق هستند به دلیل نداشتن کد آبادی بوده و یا اینکه تعداد خانوارهای آن بسیار کم بوده و به طور فصلی در آن محل حاضر می‌شوند که به محض رفع این موارد عملیات برق رسانی هم انجام خواهد شد.
 
وی با اشاره رشد  چشمگیر جذب اعتبارات در قالب‌های مختلف، افزود: طی سال جاری نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰۰ میلیاردی اعتبارات این مهم به ۲۸۰ میلیارد تومان رسیده است.
 
وی با بیان اینکه ۴۶ میلیارد تومان اعتبار به منظور برق رسانی برای واحدهای مسکونی نهضت ملی هزینه شده است، افزود: شبکه برق رسانی ۲۵۳ روستا مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفته است.
 
وی خاطر‌نشان کرد: از شهریور سال گذشته تاکنون تامین برق ۹ روستا و ۲۶ شهرک روستایی با پنج هزار و ۹۸۹ مشترک انجام شده است.
 
چاهی تصریح کرد: شرکت توزیع برق خراسان‌شمالی با هشت هزار و ۳۷۴ ترانس و ۱۲ کیلومتر شبکه متوسط و ضعیف تامین برق ۴۱۲ هزار و ۶۰۴ مشترک را انجام می‌دهد.
انتهای پیام
captcha