اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در 3 سینمای لرستان
کد خبر: 4197759
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در 3 سینمای لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۱۶ فیلم جشنواره فجر از ۱۶ بهمن‌ماه در سینماهای کیو و استقلال خرم‌آباد و فلسطین بروجرد اکران می‌شود.

اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، 14 بهمن‌ماه در سومین روز از ایام‌الله دهه فجر، در آیین بهره‌برداری از سینما کیو خرم‌آباد با اشاره به اینکه ۱۶ فیلم جشنواره فیلم فجر از ۱۶ بهمن‌ماه در سینماهای کیو و استقلال خرم‌آباد و فلسطین بروجرد اکران می‌شود، گفت: در راستای عدالت فرهنگی و جهاد ملی سینماسازی دولت سیزدهم سینما کیو خرم‌‌آباد برای شهروندان به بهره‌برداری رسید. 

وی با بیان اینکه استان لرستان سرشار از منابع غنی و استعدادهای فرهنگی است، افزود: لازمه بروز این استعدادها توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه افتتاح سینما نقطه عطفی در فعالیت‌های سینمایی و هنری استان است، افزود: طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ذیل برنامه‌های عدالت فرهنگی دولت سیزدهم چندین دوره آموزش رایگان هنر در 12 رشته هنری برگزار شد که تأمین هزینه‌های آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود‌.

وی با بیان اینکه جامعه در آثار سینمایی بازنمایی می‌شود، افزود: در واقع سینما به‌عنوان یک هنر چون ریشه در واقعیت‌ها دارد به‌صورت یک آیینه، شناخت عادلانه و ناعادلانه را از جامعه به مخاطب نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه سینما به‌عنوان یک نهاد اجتماعی باعث کلیشه‌سازی و طبیعی‌سازی می‌شود، افزود: نتیجه توسعه سینماها فرهنگ‌سازی در جامعه است، ارتقا سطح کیفی آثار سینمایی تأثیر بسزایی در رشد ابعاد فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد که هنرمندان در همه رشته‌های هنری روند رو به توسعه‌ای را داشته باشند، افزود: شکست انحصار در همه حوزه‌ها در حال اجرایی شدن است.

روانشاد با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد سینما کیو در خرم‌آباد گفت: این سینما با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است. ظرفیت سینما کیو خرم‌‌آباد ۳۸۰ صندلی است و از به‌روزترین تجهیزات سمعی و بصری  در این سینما استفاده شده است.

انتهای پیام
captcha