آغاز داوری مرحله غیرحضوری جشنواره تلاوت‌های تقلیدی + فیلم
کد خبر: 4197830
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

آغاز داوری مرحله غیرحضوری جشنواره تلاوت‌های تقلیدی + فیلم

مرحله غیر حضوری یا غربالگری اولین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی از صبح 15 بهمن‌ماه آغاز شده و به مدت سه روز به طول خواهد انجامید.

آغاز داوری مرحله غیرحضوری جشنواره تلاوت‌های تقلیدی + فیلم و عکس

به گزارش ایکنا، مرحله داوری غیر حضوری (جداسازی یا غربالگری) نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی از صبح امروز 15 بهمن‌ماه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود این مرحله سه روز به طول بینجامد.

در این مرحله فایل تلاوت بیش از چهار هزار نفر که متقاضی حضور در این جشنواره بوده‌اند با حضور تعدادی از داوران دارای مدرک داوری از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، ارزیابی خواهد شد.

داوری غیر حضوری این جشنواره طی سه مرحله برگزار می‌شود، در مرحله اول گروه داوری هفت نفره تلاوت‌های خوب و ضعیف را از هم تفکیک می‌کنند. در مرحله دوم داوران در گروه‌های دونفره به ارزیابی تلاوت‌های انتخاب شده می‌پردازند تا حدود 50 تلاوت در هر مقطع سنی را مشخص کنند.

در سومین مرحله از داوریِ غیر حضوری نیز از بین تلاوت‌های انتخاب شده در مرحله قبل، نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی یا حضوری معرفی می‌شوند. 

داوری مرحله غیر حضوری این جشنواره را مجتبی پرویزی،‌ مسعود وادی‌پور، وحید خزایی، امین رحیمی، سیدمحمدهادی قاسمی و محمدحسن موحدی به عهده دارند. همچنین علی محرابی نیز به عنوان ناظر در گروه داوری حضور دارد. 

افرادی که به مرحله حضوری این جشنواره راه می‌یابند به عضویت مجمع قاریان ممتاز نوجوان و جوان کشور در می‌آیند.

جشنواره تلاوت‌های تقلیدی ویژه پسران ۱۲ تا ۱۶ و ۱۷ تا ۲۲ سال برنامه‌ریزی شده است. در این جشنواره مخاطبان در مرحله اول فرازی ۹۰ ثانیه‌ای از تلاوت خود را به سبک‌ یکی از اساتید مشهور مصری همچون عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل، شحات انور و ... در سامانه بارگذاری می‌کنند.

مرحله حضوری این جشنواره نیز در آستان امامزاده صالح(ع) ضبط و طی ماه مبارک رمضان پیش رو از یکی از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

در این جشنواره ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان به شش نفر برتر هر رده سنی اهدا می‌شود. همچنین مبالغی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برای تمامی راهیافتگان به مرحله حضوری در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha