30 هنرمند همدانی در جشنواره بسیج هنرمندان تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4197863
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

30 هنرمند همدانی در جشنواره بسیج هنرمندان تجلیل می‌شوند

مسئول بسیج هنرمندان از برگزاری آئین اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی در استان همدان خبر داد و گفت: از 30 هنرمند همدانی که در 4 محور ادبیات داستانی، شعر، فیلم کوتاه و صنایع دستی جشنواره شرکت داشتند تجلیل می‌شود.

حمیدرضا آقابیگی مسئول بسیج هنرمندان استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا آقابیگی مسئول بسیج هنرمندان استان همدان، امروز ۱۵ بهمن‌ماه در اختتامیه جشنواره شعر و ادبیات داستانی، اظهار کرد: آیین اختتامیه این جشنواره در ۴ محور ادبیات داستانی، شعر، فیلم کوتاه و صنایع دستی فردا دوشنبه 16 بهمن‌ماه ساعت ۹ صبح در مجتمع شهید آوینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این آئین از برگزیدگان استانی که به مرحله داوری کشور راه پیا می‌کنند تجلیل می‌شود، افزود: این آئین با حضور مسئولان استانی و با سخنرانی رئیس سازمان بسیج هنرمندان یا جانشین او برگزار می‌شود.

آقابیگی با اشاره به موضوعات این جشنواره یادآور شد: جهاد و شهادت، فرزندآوری، ایثار و خانواده از جمله موضوعات بخش شعر، ادبیان داستانی و فیلم کوتاه بود، در بخش فیلم کوتاه ۴۰ اثر مورد داوری قرار گرفت که از این تعداد اثر ۱۷ نفر مورد تجلیل قرار می‌گیرد که در زمینه‌های مختلف از جمله نویسندگی، تهیه کنندگی، بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی و ... حائز رتبه شده‌اند.

وی ادامه داد: در بخش شعر در ۱۵۰ اثر مورد داوری قرار گرفت که از این تعداد آثار  نفر اول تا سوم تجلیل می‌شود، در بخش ادبیات داستانی، با توجه به اینکه استان همدان در این زمینه سرآمد است و با وجود نویسندگان بنام در استان ۲۵ اثر فاخر به دبیرخانه کشوری راه پیدا کرد که یک اثر در رده سنی بزرگسال حائز رتبه برتر کشوری شد، در این بخش نیز از نفرات اول تا سوم استان تجلیل می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان همدان با بیان اینکه در رشته صنایع دستی ۴۰ اثر مورد داوری قرار گرفت، گفت: این آثار بیشتر شامل صنایعی بود که از قبل در استان وجود داشته و امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته به منظور احیای این هنر هستند. هم‌چنین در این زمینه افراد کم درآمد در حوزه صنایع دستی شناسایی و معرفی شد که از بین ۴۰ آثار راه یافته به داوری ۷ اثر به مرحله کشوری راه پیدا کرده و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی اشاره کرد: در راستای این جشنواره در بخش صنایع دستی همسو کردن ادارات و ارگان‌هایی که برای حمایت از هنرمندان ظرفیت‌های خوبی دارند مورد توجه ویژه قرار گرفت، اتحادی بین این دستگاه‌ها در استان به وجود آمد و حمایت‌های مالی خوبی انجام شد تا رضایت هنرمندان ایجاد شود. تلاش این است که برای همه هنرمندان در سراسر استان کمکی برای معیشت آنها با هم افزایی این نهادهای هنری ایجاد شود. توجه به بازار فروش در این رشته نیز مسئله‌ای است که نیاز به توجه دارد در این زمینه سپاه، حوزه هنری و... پای کار آمده‌اند.

آقابیگی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون انجمن‌های هنری در رشته‌های مختلف فعال شده‌اند، سعی بر این است که یک شبکه قوی هنرمندان با ظرفیت این انجمن‌ها ایجاد شود. اگر این مهم رقم بخورد برای اولین بار در کشور شبکه هنرمندان راه اندازی می‌شود. در حال حاضر ۸ انجمن فعال در استان وجود و نهمین انجمن در حوزه دیجیتال در حال راه اندازی است که پیش از این ذیل سایر انجمن‌ها فعالیت خود را دنبال می‌کرد.

انتهای پیام
captcha