حافظان قرآن نیجریه، مهمان الازهر + عکس
کد خبر: 4197868
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

حافظان قرآن نیجریه، مهمان الازهر + عکس

مدرسه حفظ و تجوید قرآن کریم امام طیب الازهر میزبان گروهی از دختران و پسران حافظ قرآن نیجریه‌ای بود.

به گزارش ایکنا به نقل از الجمهوریه، این حافظان که تعداد آنها بالغ بر 32 نفر بود در مرکز حفظ قرآن «روضة الفرقان» در نیجریه به آموختن علوم قرآنی اشتغال دارند. این دوره آموزشی در الازهر از اول فوریه (10 بهمن) آغاز شده و تا 6 فوریه (16 بهمن) ادامه دارد.

نهله الصعیدی، مشاور شیخ الازهر، رئیس مرکز توسعه آموزش دانشجویان خارجی دانشگاه الازهر در ارتباط با این دیدار گفت: برنامه آموزشی فشرده‌ای برای طلاب روضه الفرقان تدارک دیده شده است. هدف از این افزایش مهارت‌های این حافظان برای تدبر در قرآن کریم، فراگیری روایت‌های متواتر در قرآن و تسلط بر تجوید و تلاوت در کنار افزایش مهارت‌های خوش‌نویسی در زمینه کتابت مصحف شریف است.

مشاور شیخ الازهر افزود: مدرسه حفظ قرآن امام الطیب در راستای خدمت به حفظ کتاب خدا، تسلط بر تجوید و تلاوت و همچنین تدبر در معانی آن، در جهت گسترش ارزش‌های میانه‌رو اسلام فعالیت می‌کند. آموزش‌های این مدرسه مبتنی بر شخصیت‌پروری انجام می‌شود که همگام با تحولات روز در زمینه‌های علوم مختلف و در عین حال پایبند به دین اسلام است.

برخی از منتقدان، تأکید مسئولان کنونی الازهر بر میانه‌روی در تعلیمات و ارزش‌های اسلامی را نوعی همراهی این نهاد دینی مهم با اتهامات افراط‌گرایی و تندروی علیه اسلام و مسلمانان توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha