افتتاح ۶۰۰ پروژه در سمنان همزمان با دهه فجر
کد خبر: 4198081
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

افتتاح ۶۰۰ پروژه در سمنان همزمان با دهه فجر

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در استان سمنان بهره‌برداری خواهد شد، گفت: بیش از ۶۰۰ پروژه در دهه فجر در این استان افتتاح می‌شود.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور امروز، 16 بهمن‌ماه در بازدید از طرح حرم تا حرم، با بیان اینکه از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی در استان بهره‌برداری می‌شود، گفت: بیش از ۶۰۰ پروژه همزمان با دهه فجر در سمنان افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد که در این راستا دومین هدف از سفر امروز، بازدید از روند اجرایی شدن مصوبات دور اول سفرهای استانی هیئت دولت و رئیس‌جمهور به سمنان است که آبان‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: ۱۰۰ درصد از مصوبات سفر دور اول دولت به استان محقق شده و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات تأمین اعتبار شده که منشأ اثرات خوبی در حوزه‌های مختلف استان خواهد بود.

منصوری از سفر رئیس‌جمهور در آینده نزدیک به استان خبر داد و افزود: بخشی از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان در این سفر به بهره‌برداری خواهد رسید که نظارت دقیق‌تر بر مسائل استان و برگزاری جلسات اجرایی مختلف در این سفر صورت خواهد گرفت.

به گفته وی یکی از پروژه‌های مهم واقع در استان آزادراه حرم تا حرم است که بخشی از طرح که از قم تا گرمسار بود عملیاتی شده و حدفاصل گرمسار تا سمنان نیز در دست ساخت است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه پیشرفت پروژه حرم تا حرم در نقاط مختلف متفاوت است، یادآور شد: بخش‌هایی از این طرح به‌خوبی پیش رفته، اما بخش‌هایی دیگر هم هستند که دچار مسائلی شده است. لذا، امروز بازدیدی از طرح داشتیم تا بتوانیم برای تکمیل فاز گرمسار ـ سمنان اقدامی انجام دهیم.

منصوری با بیان اینکه تکمیل این فاز از طرح حرم تا حرم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد که با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و قرارگاه خاتم‌الانبیاء‌(ص) تأمین مالی خواهد شد، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان دولت در این زمینه تقبل کرده که باید پرداخت کند که در مصوبه سفر آتی رئیس‌جمهور به سمنان مصوب خواهد شد.

انتهای پیام
captcha