ثبت 22 مورد حمله به مسجدالاقصی در ژانویه
کد خبر: 4198188
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷

ثبت 22 مورد حمله به مسجدالاقصی در ژانویه

براساس اعلام وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در ماه گذشته میلادی 22 مورد حمله به مسجدالاقصی ثبت شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست 22 بار به مسجدالاقصی در قدس یورش بردند.

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی طی ژانویه گذشته 47 بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل جلوگیری کرد.

شیخ حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسجدالاقصی همه روزه به جز شنبه و جمعه در ساعات صبح و عصر در معرض هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست قرار می‌گیرد که هدف از این کار تحمیل تقسیم‌بندی زمانی و مکانی برای این مکان است.

وی افزود: علاوه بر این، شهرک‌نشینان یورش‌های مکرری هم به مسجد ابراهیمی داشته‌اند.

البکری تصریح کرد: شهرک‌نشینان صهیونیست در ماه ژانویه 22 بار به مسجدالاقصی یورش بردند، در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی محدودیت‌هایی را برای ورود فلسطینیان به این مسجد اعمال کرده‌اند و با ایجاد ایست و بازرسی‌های متعدد اقدام به کنترل اوراق هویتی آن‌ها می‌کنند که در نتیجه آنريال ده‌ها نفر از فلسطینیان بازداشت شده و یا برای دوره‌های متفاوت از ورود به مسجدالاقصی منع شده‌اند.

البکری همچنین با برشمردن دیگر تجاوزات صهیونیست‌ها علیه مساجد خاطرنشان کرد: شهرک‌نشینان از 7 اکتبر در داخل مسجد «عکاشه» در غرب قدس اقدامات خرابکارانه‌ای انجام دادند و آن را به کنیسه یهودیان تبدیل کردند.

شهرک‌نشینان تقریباً روزانه در دو نوبت صبح و بعد از نماز ظهر از طریق «باب مغاربه» در دیوار غربی مسجد با امکانات، اسکورت و حفاظت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش می‌برند.

در مقابل تهاجم شهرک‌نشینان افراطی که توسط نیروهای امنیتی اسرائیل محافظت می‌شوند، پلیس رژیم صهیونیستی از ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی جلوگیری می‌کند که این امر تعداد نمازگزاران را نسبت به قبل از 7 اکتبر 2023 به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش داده است.

بر اساس آنچه وزارت اوقاف فلسطین در گزارش خود اعلام کرده، در الخلیل هم در طول ماه گذشته 47 بار از پخش اذان از مسجد ابراهیمی جلوگیری شده است.

از سال 1994، رژیم صهیونیستی مسجد ابراهیمی را بین مسلمانان و یهودیان تقسیم کرده است. این تصمیم پس از کشتاری که توسط یک شهرک‌نشین انجام و به شهادت 29 نمازگزار منجر شد، اتخاذ شده است.  

انتهای پیام
captcha