صدور ۳۶ هزار مجوز کسب کار در خراسان‌شمالی
کد خبر: 4198460
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

صدور ۳۶ هزار مجوز کسب کار در خراسان‌شمالی

مدیرکل امور اقتصاد دارایی خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای فعالیت درگاه ملی مجوزها بیش از ۳۶ هزار مجوز کسب و کار در استان صادر شده است.

صدور ۳۶ هزار مجوز کسب کار در خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی،  محمدرحمانی، مدیرکل امور اقتصاد دارایی خراسان‌شمالی، امروز ۱۷ بهمن ماه در نشست خبری اظهارکرد: ۳۵ هزار و ۸۸۰ مجوز کسب و کار از تیرماه پارسال تاکنون در استان ثبت شد که ۵۵ درصد از درخواست‌ها معادل ۲۰ هزار و ۵۵۴ فقره مجوز منجر به صدور شد.
 
وی ادامه داد: وی با بیان اینکه مابقی درخواست‌ها نقص مدارک داشته یا مربوط به مجوزهای بین دستگاهی است، افزود: از ابتدای اسفندماه نیز تمدید مجوزهای کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه درگاه ملی مجوزها اقدامی شاخص است که دولت آن را اجرایی کرده و سبب تسهیل و تسریع در صدور مجوزها شده است، افزود: در حال حاضر صدور مجوزهای حوزه کسب و کار خانگی و صنفی در ۳ تا ۷ روز کاری انجام می‌شود و صدور مجوزهای بین دستگاهی کمی بیشتر زمان می‌برد.
 
حسین شریفیان، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان‌شمالی نیز در این این نشست خبری آظهارکرد: طی امسال به ۱۰ هزار و ۸۶ نفر تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده و ۶ هزار و ۲۵۴ نفر نیز در نوبت قرار دارند.
 
وی گفت: ۱۰ هزار و ۸۴۱ مورد تسهیلات ازدواج نیز طی امسال پرداخت شده است و ۶ هزار ۷۳۵ نفر نیز در نوبت قرار دارند.
 
شریفیان ادامه داد: خراسان‌شمالی رتبه نخست ناترازی بانک‌ها در کشور را دارد و ناترازی آن ۱۸۲ درصد در پایان دی ماه امسال و همچنین ۱۵۵ درصد در اسفند ماه سال گذشته ثبت شده است.
 
وی ادامه داد: نسبت بالای مصارف به منابع سبب مشکلاتی در سیستم بانکی استان شده است و از طرف مدیریت بانک‌ها در تهران و همچنین بانک مرکزی تحت فشار هستیم.
 
مجید قهرمانلو، مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی نیز در این نشست اظهارکرد: بر اساس آمار ۱۰ ماهه معادل ۲۷۱ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق عشایری و روستاهای فاقد دهیاری در استان واریز شده است که نسبت به سال گذشته ۱۱۵ درصد افزایش دارد.
 
وی ادامه داد: سهم مناطق شهری از توزیع مالیات بر ارزش افزوده ۱۵۱ میلیارد تومان، روستاها و مناطق دارای دهیاری ۱۰۶ میلیارد تومان، روستاهای فاقد دهیاری ۱.۵ میلیارد تومان و مناطق عشایری نیز سه میلیارد تومان بوده است.
انتهای پیام
captcha