راهپیمایی 22 بهمن به روایت رسانه‌های خارجی
کد خبر: 4199311
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

راهپیمایی 22 بهمن به روایت رسانه‌های خارجی

حضور پرشور مردم انقلابی ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی بازتاب چشمگیری داشت و بیش از 7300 خبرنگار ایرانی و خارجی مشغول پوشش این رویداد کشوری بودند.

به گزارش ایکنا، راهپیمایی بزرگ 22 بهمن که از صبح امروز در سراسر کشور  برگزار شد همانند سال‌های گذشته بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان از جمله رسانه‌های عربی کشورهای همسایه داشت و اغلب این رسانه‌ها به وسعت راهپیمایی‌ها در استان‌های مختلف ایران و همچنین نمایش اقتدار نظامی کشورمان متمرکز بودند.

سیل خروشان جمعیت که در مراسم بزرگداشت 45مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور یافتند پیام واضحی با خود داشتند و آن، دفاع از اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.

شبکه المنار لبنان نیز به طور مستقیم به پخش راهپیمایی ۲۲ بهمن و سخنرانی آیت الله رئیسی و نمایش دستاورهای نظامی ایران اقدام کرد.

شبکه المیادین در گزارشی که درباره راهپیمایی مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه کرده نوشت: مردم ایران امروز چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند و در حالی که پرچم‌های ایران و عکس‌های شهدا را در دست دارند، علیه آمریکا و اسرائیل شعار می‌دهند. امروز یکشنبه 22 بهمن ماه مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور در بیش از 1400 شهر و بیش از 3500 روستا در راهپیمایی شرکت کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز هم امروز نوشت که در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، صدها هزار ایرانی در سراسر ایران راهپیمایی کرده و در گرماگرم جنگ رژیم صهیونیستی و حماس شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده و پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

رویترز در ادامه گزارش امروز از جشن پیروزی انقلاب اسلامی در تهران نوشت که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، در یک سخنرانی تلویزیونی آمریکا و برخی کشورهای غربی را به حمایت از جنایت علیه بشریت رژیم صهیونیستی در غزه متهم کرد.
به نوشته این خبرگزاری انگلیسی، اقشار گوناگونی از جمله سربازان، دانشجویان، روحانیون و مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی در راهپیمایی امروز شرکت کردند. زنان چادری نیز با بچه‌‌های کوچک خود به خیابان‌‌های سراسر ایران آمده و بسیاری از آنان عکس ‌هایی از آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر انقلاب را حمل می‌‌کردند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس هم در این زمینه‌ گزارش داد که راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در بحبوحه تشدید تنش‌ها در غرب آسیا به واسطه تداوم جنگ غزه در حال برگزاری است.

راهپیمایی 22 بهمن به روایت رسانه‌های خارجی

این خبرگزاری سپس به طور خاص به راهپیمایی جشن انقلاب در تهران اشاره کرد و نوشت که مردم تهران با تکان دادن پرچم جمهوری اسلامی ایران و حمل پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نوشته شده بود، شعار سرمی‌دادند.

شبکه خبری العهد نیز به پوشش لحظه به لحظه مراسم چهل  و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت. شبکه العهد آغاز مراسم چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را اعلام کرد و سخنان آیت الله رئیسی را پوشش داد و روی سایت خبری خود قرار داد.

خبرگزاری رسمی یمن(سبأ) نیز در این زمینه اعلام کرد: جشن چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران امروز یکشنبه در تهران پایتخت این کشور و همه استان‌های جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و مردم از ساعات اولیه صبح برای شرکت در راهپیمایی‌ها به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز نوشت: امروز شهروندان ایرانی در سراسر ایران با شعار علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی و محکوم کردن جنایات آنها، راهپیمایی خود در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را آغاز کردند.
سانا افزود: در حاشیه این جشن فعالیت‌های مختلف انجام می‌شود، از جمله رونمایی از دستاوردهای ایران در زمینه ماهواره‌برهای «سیمرغ» و «سفیر امید». علاوه بر آن سامانه موشکی زمین به زمین «قیام» نیز به نمایش درآمد.

راهپیمایی 22 بهمن به روایت رسانه‌های خارجی

انتهای پیام
captcha