مردم لرستان در همه عرصه‌ها حماسه‌ساز هستند
کد خبر: 4201061
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
استاندار لرستان:

مردم لرستان در همه عرصه‌ها حماسه‌ساز هستند

فرهاد زیویار گفت: هرگاه نظام نیاز به حضور مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی داشته است لرستانی‌ها حضور پرشوری دارند همچنان‌ که در فتنه‌های اخیر به‌طور جدی پیش‌قدم شده و در صحنه‌ها حضور پیدا کردند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، یکم اسفندماه در دومین همایش بزرگ اقشار، نخبگان و حلقه‌های میانی انتخابات لرستان که با حضور وزیر کشور در سالن کنگره دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه گله‌مندی‌های این استان درون خانواده بوده و به خاطر کم‌ توسعه‌یافتگی است، اظهار کرد: هرگاه نظام نیاز به حضور مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی داشته لرستانی‌ها حضور پرشوری دارند همچنان‌که در فتنه‌های اخیر به‌طور جدی پیش‌قدم شده و در صحنه‌ها حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه این استان در کریدور شمال و شمال‌غرب به جنوب و از شرق به منطقه غرب قرار دارد، افزود: لرستان استانی حاصلخیز و دارای منابع و مواهب خدادادی از جمله روان‌آب‌های کم‌نظیر و بارندگی مناسب با پراکنش خوبی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در صورتی‌که بخشی از این حق‌آبه در لرستان ذخیره شود مشکلات اجتماعی و اقتصادی کاهش خواهد یافت، اضافه کرد: این استان به لحاظ تاریخی و مذهبی شناسنامه‌دار و دارای قدمت ارزشمندی است، به گواه فرهنگ، آداب و رسوم و تحقیقاتی که صورت گرفته لرستان دارای قدمتی چندین‌ هزار ساله است.

زیویار در ادامه با بیان اینکه به لحاظ مذهبی طی یک‌صد سال گذشته علمای بزرگی همچون آیت‌‌الله بروجردی، آیت‌الله کمالوند از لرستان هستند، اظهار کرد: در جریان انقلاب مبارزانی مانند آیت‌الله سید حسن طاهری، آیت‌الله شاهرخی، آیت‌الله صدری و آیت‌الله رحیمی از علمای مبارز بزرگ این استان به شمار می‌آیند که با جانفشانی در راه اسلام و نظام مقدس‌ انقلاب‌ اسلامی به همراه شهید بهشتی، شهید محلاتی و... توسط منافقین و دشمنان به شهادت رسیدند.

وی به حضور مردم در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس اشاره و ماحصل آن را شش هزار و ۵۵۶ شهید والامقام عنوان کرد و افزود: شهیدانی چون محمد بروجردی، شکاری، سعیدی، برادران میرشاکی، مصطفی‌زاده و... گواه جانفشانی و آوازه دلاوری‌های مردم این خطه است که فراتر از این مقوله است.

استاندار بیان کرد: مردم لرستان در دفاع از حرم و اهل‌ بیت(ع) نیز پیش‌قدم بودند، در اغتشاشات سال گذشته و دفاع از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح کشور و خارج از استان ۱۱ شهید تقدیم کردند.

وی تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری لرستانی‌ها و لر تبارها در شجاعت، صداقت، وفاداری و رفاقت شهرت دارند که انصافاً این چنین است و همواره لرها پشتیبان نظام و ولایت هستند.

زیویار  با بیان اینکه در فتنه ۱۳۸۸ که با حماسه ۹ دی خاتمه یافت، در لرستان این اتفاق ۸ دی رخ داد و از کیان نظام دفاع کردند، به حضور پرشور و وصف ناشدنی مردم لرستان در ایام محرم و آیین‌ گل‌مالی در روز عاشورا و اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: حضور مردم در صحنه‌های انتخاباتی با توجه به تاکیدات حضرت‌امام(ره) و مقام معظم رهبری پرشور بوده و از استان‌های برتر کشور به شمار می‌آید.

استاندار لرستان اظهار کرد: لرستان سرزمین مردمانی است که در عشق و ارادت به اسلام و اهل‌بیت و خاندان عصمت و طهارت، عشق به وطن و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی از صادق‌ترین و وفادارترین است.

انتهای پیام
captcha