اجازه دخالت در انتخابات به هیچ‌کس داده نمی‌شود
کد خبر: 4201152
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
وزیر کشور:

اجازه دخالت در انتخابات به هیچ‌کس داده نمی‌شود

احمد وحیدی بر لزوم تأمین امنیت و سلامت در انتخابات تأکید کرد و با بیان اینکه اجازه دخالت در انتخابات به هیچ‌کس داده نمی‌شود، گفت: ساز و کار امنیت انتخابات نیز با دقت نظر تأمین‌کنندگان امنیت فراهم شده است.

احمد وحیدی، وزیر کشوربه گزارش ایکنا، به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان لرستان، احمد وحیدی، وزیر کشور در جریان سفر به لرستان شامگاه سه‎شنبه، یکم اسفندماه در همایش عوامل اجرایی انتخابات استان لرستان که در سالن همایش‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: باید با تلاش جمعی تمامی هیئت‌ها این امر بزرگ الهی را به بهترین نحو به سرمنزل مقصود رسانده و موجبات اعتماد هر چه بیشتر مردم را فراهم کنیم.

وی در مورد اهمیت موضوع نظارت در برگزاری انتخابات و اینکه فرآیندهای اجرایی انتخابات طبق قانون از قبل و در روز انتخابات به دقت اجرا و نظارت شوند، گفت: باید چک لیستی از این فرآیندهای اجرایی آماده و در اختیار استاندار، فرمانداران و سایر عوامل اجرایی قرار گرفته تا روز انتخابات به دفعات مرور و مورد رزمایش قرار گیرد.

وحیدی ادامه داد: کنترل دقیق تمامی فرآیندها به گونه‌ای که همه چیز  از جمله تجهیزات و نیروی انسانی با تمامی جزئیات و با چشم دیده شود، در برنامه نظارت بر اجرای انتخابات کوچک‌ترین مسائل باید با دقت بررسی شوند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه تعداد افراد پیش‌بینی شده برای بخش‌های مختلف شعبه‌ها باید بیشتر از حد مورد نظر باشد که در زمان لازم افراد جایگزین شوند، به استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دستگاه‌های اجرایی مختلف اشاره کرد و افزود: برای مناطق صعب‌العبور از وسایل ترابری دستگاه‌ها متناسب با موقعیت جغرافیایی استفاده شود.

وحیدی همچنین به قوانین جدید انتخابات در این دوره اشاره کرد و با بیان اینکه شفافیت مالی نامزدها در چارچوب مالی که تعیین شده است، مبلغی که هر نامزد به تناسب جمعیت حوزه انتخابیه می‌تواند هزینه کند مشخص شده است، تصریح کرد: در راستای عدالت در تبلیغات بسترهای دیگری از جمله شبکه‌های صداوسیما، فضای مجازی با نصف قیمت، تلوبیون و سایر امکانات دستگاه‌های اجرایی از جمله بیلبورد و برخی سالن‌ها به طور مساوی برای تمامی نامزدها فراهم شده است.

وحیدی اضافه کرد: مسئله بعد که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد آموزش به‌ویژه برای نمایندگان فرمانداران در شعبه اخذ رأی است و نمایندگان فرمانداران باید اطلاعات لازم را داشته باشند که در مواقع لازم تصمیم‌گیری کنند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه رأی‌گیری در تمامی شعب به هیچ عنوان نباید منقطع شود‌، گفت: حتی اگر دستگاه احراز هویت با مشکل مواجه شود باید به‌صورت دستی رأی‌گیری انجام شود.

وحیدی با بیان اینکه رأی‌گیری باید از نقطه‌ای که شروع می‌شود به‌صورت ممتد تا پایان ادامه داشته باشد و هیچ فردی نباید از رأی‌گیری دور شود را تکلیف مهم دیگر عوامل اجرایی در روز انتخابات برشمرد و اظهار کرد: باید آمادگی لازم فراهم شود که حداکثر رای از افرادی که می‌خواهند رای بدهند، اخذ شده و هیچ محدودیتی نباید وجود داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت و ضرورت تأمین سلامت و امنیت انتخابات، گفت: به هیچ عنوان به کسی اجازه دخالت بی‌مورد در انتخابات را نخواهیم داد.

وزیر کشور در خاتمه بزرگ‌ترین و بهترین حس برای عوامل اجرایی بعد از انتخابات را جلب نظر و احساس رضایت نایب امام زمان(عج) از این فرآیند دانست و با بیان اینکه سلامت انتخابات در سه حیطه عوامل اجرایی، داوطلبان و رأی‌دهندگان حائز اهمیت بوده و نظارت کامل می‌شود، گفت: ساز و کار امنیت انتخابات نیز با دقت نظر تأمین کنندگان امنیت انتخابات فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha