انتخابات محل ظهور و حضور ملت است
کد خبر: 4201445
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
وزیر کشور:

انتخابات محل ظهور و حضور ملت است

احمد وحیدی گفت: انتخابات محل ظهور و حضور ملت است چنانچه سایر ایام‌الله مانند ۲۲ بهمن، روز قدس و ۹ دی نیز روز میدان‌داری این ملت است و دست‌اندرکاران انتخابات فراهم‌کننده زمینه برای بازیگری بزرگ ملت ایران هستند.

احمد وحیدی، وزیر کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، احمد وحیدی، وزیر کشور، شامگاه سوم اسفندماه، در نشست مجریان و ناظران ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه ایام انتخابات صحنه‌ای برای قدرت‌نمایی ملت ایران است، گفت: در زمان کنونی ملت ایران در اوج ایستاده است و صحنه انتخابات، اوج دیگری برای این ملت به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کنشگر این میدان ملت هستند و این میدان متعلق به آنان است، اظهار کرد: انتخابات محل ظهور و حضور ملت است چنانچه سایر ایام‌الله مانند ۲۲ بهمن، روز قدس و ۹ دی نیز روز میدان‌داری این ملت است و دست‌اندرکاران انتخابات فراهم‌کننده زمینه برای بازیگری بزرگ ملت ایران هستند.

وحیدی با تأکید بر اینکه باید همه چیز برای کنشگری فعال و سیاسی ملت ایران در این عرصه بزرگ فراهم شود، گفت: انتخابات، جشن ملی و جشن امت اسلامی است و وقوع یک اتفاق خوب در این کشور فقط مربوط به ایرانیان، جبهه مقاومت و ملت‌های مسلمان نیست بلکه همه ملت‌های آزاده از این موفقیت‌ها خوشحال می‌شوند.

وزیر کشور با بیان اینکه نبض ملت‌های آزادیخواه دنیا با نبض انقلاب و نظام اسلامی می‌تپد، ادامه داد: هر چقدر نظام اسلامی پرقدرت‌تر باشد آنها احساس قدرت بیشتری خواهند کرد.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت انتخابات، شرایط برگزاری آن نیز مهم است و باید به چهار مؤلفه اساسی تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب شامل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت توجه ویژه کرد و بخش مهمی از این مؤلفه‌ها یعنی سلامت و امنیت بر عهده مجریان و ناظران انتخابات است.

وحیدی با بیان اینکه سلامت امنیت‌زا است، گفت: وقتی امنیت و سلامت برقرار باشد، رقابت واقعی شکل می‌گیرد و در نتیجه مشارکت مردمی را به همراه خواهد داشت. در مقوله سلامت انتخابات آنچه مهم است، مجریان و ناظران و دست‌اندرکاران باید از این عرصه روسفید خارج شوند و روسفیدی آنان یعنی عمل دقیق به ضوابط برگزاری انتخابات و دست‌اندرکاران نباید وارد موضع‌گیری و سوگیری بر له یا علیه هیچ داوطلبی شوند.

وی با تأکید بر اینکه موضع‌گیری دست‌اندرکاران انتخابات در خصوص داوطلبان به‌صورت مطلق ممنوع است، اظهار کرد: این موضوع شاخص شناسایی عملکرد صحیح مسئولان بوده و خط قرمز وزارت کشور است و اگر در هر مرحله‌ای گزارش شود که دست‌اندرکاران انتخابات برخلاف ضوابط بر له یا علیه داوطلبی موضع‌گیری کرده‌اند، منتظر برخورد جدی استاندار و شخص بنده باشند.

وزیر کشور گفت: اساس و ملاک ارزیابی ما برگزاری انتخابات سالم است و نباید هیچ شائبه‌ای به وجود بیاید که بگویند که فردی از مسئولان و دست‌اندرکاران به ویژه مجریان انتخابات در خصوص داوطلبی موضع‌گیری کرده است.

وحیدی با بیان اینکه همه داوطلبان تأییدشده از سوی شورای نگهبان محترم هستند، ادامه داد: وظیفه داریم بستر لازم برای فعالیت انتخاباتی داوطلبان را فراهم کنیم و داوطلبان نیز در این زمینه نقش دارند و باید سلامت انتخابات را رعایت کنند.

وی یادآور شد: اگر داوطلبی متوجه این نکته نشود یا شبهه‌ای در خصوص برگزاری انتخابات ایجاد کند، مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی و نظارتی باید به داوطلب و هواداران آن تذکر جدی دهند و در صورت عدم رعایت آن، گام بعدی برخورد برداشته خواهد شد.

وحیدی با تأکید بر اینکه هیچ کسی از داوطلبان، احزاب و هواداران آنها حق ندارند آرامش مردم را در این صحنه بزرگ، دستاویز فعالیت غیرضابطه مند خود کنند، گفت: مجریان، داوطلبان و حامیان آن‌ها نقش مهمی در برقراری سلامت انتخابات دارند.

وزیر کشور با بیان اینکه چارچوب تبلیغات مشخص است، تصریح کرد: داوطلبان باید از انجام کارهای خارج از ضوابط تبلیغات پرهیز کرده و طبق ضوابط فعالیت کنند و می‌توانند از امکانات دولتی نیز به‌صورت مساوی برای انجام تبلیغات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سلامت قبل انتخابات، روز انتخابات و بعد از انتخابات برای ما مهم است، اظهار کرد: انتخابات از ساعت ۸ صبح جمعه، ۱۱ اسفندماه جاری آغاز و بدون توقف برگزار خواهد شد و در صورت نیاز، تمدید می‌شود.

وزیر کشور گفت: رأی‌گیری انتخابات امسال به‌صورت الکترونیکی است ولی اگر به هر دلیل دستگاه احراز هویت خراب شد، رأی‌گیری تعطیل نمی‌شود بلکه به‌صورت دستی ادامه می‌یابد و یک دقیقه هم تعطیلی در روند رأی‌گیری از مردم روی نخواهد داد.

وی ادامه داد: در موضوع سلامت انتخابات در این دوره به شفافیت مالی داوطلبان برای اولین بار عمل می‌شود و داوطلبان باید تا سقف هزینه مشخص شده در ایام تبلیغات و از حساب بانکی که معرفی کرده‌اند، هزینه کنند.

وحیدی با تأکید بر اینکه امنیت انتخابات نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یادآور شد: همه دستگاه‌های مرتبط با امنیت برگزاری انتخابات، باید امنیت بسیار خوبی را در حوزه‌های انتخابیه برقرار کنند و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه با افرادی که می‌خواهند امنیت انتخابات را به هم بزنند برخورد جدی خواهد شد، اضافه کرد: هواداران نامزدها باید از انجام رفتارهای افراطی و غیرمنطقی خودداری کنند در غیر این صورت تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha