قدم‌های ماندگار برای رفع نیاز محرومان با اشتغال‌زایی
کد خبر: 4202003
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
در قالب گروه جهادی انجام می‌شود

قدم‌های ماندگار برای رفع نیاز محرومان با اشتغال‌زایی

گروه جهادی قدم‌های ماندگار شهرستان رودسر استان گیلان با ایجاد شبکه‌های مختلف اشتغال‌زایی و درآمدزایی، نسبت به کاهش آلام نیازمندان و محرومان در این منطقه اقدام کرده است.

قدم‌های ماندگار جهادگران گیلانی در رفع نیاز محرومانطرح بسیج سازندگی حاصل اندیشه والای رهبر معظم انقلاب اسلامی است که ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۷ از سوی معظم‌له به منظور هویت بخشیدن و شخصیت دادن به جوانان و برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن آنان در سازندگی، جهادگری، توسعه عرصه‌های عمرانی، کشاورزی و منابع طبیعی روستا‌ها و مناطق محروم با همکاری مشترک وزارت جهاد کشاورزی و نیروی مقاومت بسیج اعلام فرمودند. بسیجیان فعال در گروه‌های جهادی طی سال‌های گذشته خدمات مؤثری در نقاط محروم کشور و هنگام وقوع بحران‌های طبیعی داشته و منشأ خیر برای هموطنان شده‌اند. 

سوسن ابراهیم‌زاده، مدیر گروه جهادی قدم‌های ماندگار رودسر در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح برنامه‌های این گروه جهادی پرداخت و اظهار کرد:‌ این گروه جهادی در سال 98 و با حضور تعدادی از  بانوان جهادگر شهرستان رودسر تشکیل شد و از همان ابتدا و پس از ثبت در سامانه اطلس جهادی بسیج سازندگی نسبت به اجرای برنامه‌های جهادی در نقاط محروم استان گیلان اقدام کرد. 

وی افزود: یکی از اهداف مهم ایجاد این گروه جهادی، خدمت‌رسانی به محرومان از طریق به‌کارگیری جوانان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی است. در این راستا و با همکاری جوانان مسجدی و بسیجی برنامه‌های مختلف محرومیت‌زدایی را در سطح شهرستان و استان اجرا می‌کنیم.

ابراهیم‌زاده گفت: در راستای برنامه‌های جهادی، واگذاری مسئولیت به جوانان و زمینه‌سازی برای حضور ایشان در مساجد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی یکی از برنامه‌های مهم گروه جهادی قدم‌های ماندگار است. جوانان با حضور در مساجد در جریان برنامه‌های مختلف و کلاس‌های آموزشی قرار گرفته و بدین صورت به صورت مستمر در مساجد حاضر می‌شوند.

مدیر گروه جهادی قدم‌های ماندگار بیان کرد: یکی از اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار اعضای این گروه جهادی، راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه برای بیماران صعب‌العلاج است که در این زمینه و با همکاری خیران و نیکوکاران وام‌های متعددی برای تأمین هزینه درمان بیماران نیازمند در اختیار خانواده ایشان قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند نیز از دیگر اقدامات گروه جهادی قدم‌های ماندگار است که در این راستا نیز ضمن شناسایی خانواده‌های نیازمند، جهیزیه لازم برای نوعروسان تهیه شده و به خانواده‌های نیازمند اعطا می‌شود. 

ابراهیم‌زاده با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این گروه جهادی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی از جمله برپایی کلاس‌های تقویتی برای دانش‌آموزان نیازمند، برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان، برپایی دوره‌‌های آموزشی زبان و نقاشی و ... از جمله اقدامات فرهنگی اعضای گروه قدم‌های ماندگار است. 

قدم‌های ماندگار جهادگران گیلانی در رفع نیاز محرومان

مدیر گروه جهادی قدم‌های ماندگار در ادامه تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا در مناسبت‌های مختلف، اجرای برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در نقاط محروم شهرستان از دیگر برنامه‌هایی است که تاکنون پیگیری و اجرا شده است. 

وی با اشاره به برنامه‌های مهم گروه جهادی قدم‌های ماندگار در حوزه اشتغال‌زایی و کارآفرینی، بیان کرد: در این زمینه و با همکاری خیران و نیکوکاران اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف عروسک‌سازی، چرم‌دوزی، نمدبافی و ... کرده‌ایم تا بانوان نیازمند بتوانند ضمن آشنایی با این دوره‌ها، نسبت به تولید محصولات مختلف و فروش آن برای دستیابی به درآمد مکفی اقدام کنند.     

ابراهیم‌زاده اظهار کرد: تمامی هزینه‌های این گروه جهادی از سوی خیران و نیکوکاران و با همکاری سازمان بسیج سازندگی تأمین می‌شود و به توفیق الهی توانسته‌ایم تا کنون با برپایی اردوهای مختلف جهادی نسبت به محرومیت‌زدایی از نقاط محروم شهرستان رودبار اقدام کنیم.  

مدیر گروه جهادی قدم‌های ماندگار در پایان بیان کرد: از نهادهای مختلف اجرایی و خدماتی شهرستان تقاضا داریم تا گروه‌های جهادی را مورد حمایت بیشتر خود قرار دهند تا جهادگران بتوانند بدون دغدغه و مشکلات فقط به محرومیت‌زدایی از محرومان بیندیشند.

انتهای پیام
captcha