ارزش بالای مراکز اسناد در حفظ پشتوانه‌های علمی کشور
کد خبر: 4202094
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
وحیدی بیان کرد:

ارزش بالای مراکز اسناد در حفظ پشتوانه‌های علمی کشور

وزیر کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک نهضت علمی و فرهنگی است، گفت: پشتوانه‌های علمی کشور هویت‌، تمدن‌، تاریخ‌ و فرهنگ‌ساز هستند، بنابراین مراکز اسناد که برای حفظ این پشتوانه‌ها اقدام می‌کنند، ارزش بالایی دارند.

احمد وحیدی، وزیر کشوربه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، احمد وحیدی، وزیر کشور عصر امروز، 7 اسفندماه در آیین افتتاح موزه و مرکز اسناد دانشگاه شیراز اظهار کرد: این مرکز از اهمیت بسیاری برخوردار است و می‌تواند تأمین‌کننده یک زیربنای بسیار ارزشمند باشد.

وی ادامه داد: باید ضمن حفاظت از اسناد موجود در این مرکز، به شکل مناسب انتشار داده شوند تا همگان هم با تاریخ گذشته و هم تاریخ کنونی این کشور آشنا شوند.

وحیدی با بیان اینکه ایران در نرخ رشد علمی در دنیا رتبه بالایی دارد، اظهار کرد: ما در منطقه خودمان از نظر علمی برتر هستیم که از دستاوردهای انقلاب است. روزی که ایران ماهواره را به فضا فرستاد، کشورهای همسایه به فکر بهره‌گیری از دانش پرتاب ماهواره ایران افتادند.

وی با تصریح اینکه حرف اول انقلاب ما در حوزه فرهنگ و علم و دانش است، گفت: رهبر معظم انقلاب پرچم‌دار رشد علمی در کشور هستند و همواره بر رشد علمی کشور تأکید بسیاری داشته‌اند.

وزیر کشور بر حرکت روزافزون در مسیر رشد علمی تأکید کرد و یادآور شد: باید به لحاظ مطلق علم هم به نقطه‌ای برسیم تا مرجعیت علمی به دست آوریم.

وحیدی تصریح کرد: مهم‌ترین معجزه دین اسلام قرآن است؛ قرآن یعنی همین کتاب مکتوبی که در اختیار داریم و بزرگ‌ترین حرف آن علم، دانش و عقلانیت است. در حقیقت همه چیز دین اسلام با علم، دانش، عقل و فرهیختگی گره خورده است، این معجزه جاویدان ماست.

وی با بیان اینکه عقلانیت تمدن‌ساز و دانش و فرهیختگی در قالب کتاب، نوشته و سند منتقل می‌شود، اظهار کرد: این دست‌خط‌ها که در موزه و مرکز اسناد دانشگاه شیراز وجود دارد، از بزرگانی با تراز علمی بالاست که پشتوانه‌های علمی و افتخار ملت ایران هستند.

وزیر کشور، انقلاب اسلامی ایران را ترجمان تبدیل علم به عمل توصیف کرد و گفت: راه انسانیت انتها ندارد، برای اینکه بتوانیم در این مسیر گام برداریم باید به آنچه که به عنوان ارث و دانش از گذشتگان به ما رسیده است، مجهز شویم.

وحیدی با بیان اینکه نهضت اسلامی ایران یک نهضت علمی و فرهنگی است، افزود: تجربه‌های امروز انسان، بخشی از آفرینش است. هر چه در فیزیک و شیمی و سایر علم‌ها کشف می‌کنیم، همان چیزهایی است که خدا خلق کرده است.

محمدهای ایمانیه، استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: علم، دانش، کتاب، کتابخانه و خیرین جایگاه ویژه ای دارند و این جایگاه، مادامی که در دانشگاه تجمیع شود، ارزش چند برابری پیدا می کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی در دانشگاه در شیراز یعنی دارالعلمی در دارالعلم افزود: مرکز موزه و اسناد دانشگاه شیراز، گنجینه گرانبهای دارالعلم ایران اسلامی و جهان اسلام است.

ایمانیه از خیرین و پیشتازان این عرصه بنام جهادگران و مجاهدان عرصه تاریخ و فرهنگ جهان اسلام نام برد و از همکاری آنان و اساتید و دانشمندان این مرکز، برای تقویت و توسعه این امکان که سبب ماندگاری گذشته ایران عزیز می‌شود، تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha