فضای نمازخانه برخی ادارات آذربایجان غربی نامناسب است
کد خبر: 4202529
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
مدیر اقامه نماز آذربایجان غربی:

فضای نمازخانه برخی ادارات آذربایجان غربی نامناسب است

حجت‌الاسلام محمد پناهی گفت: فضای نمازخانه باید آرامبخش و مناسب برنامه‌های عبادی باشد که گاهاً با مشاهدات صورت گرفته، شاهد اختصاص مکان‌های نامناسب با عنوان نمازخانه در ادارات هستیم.

فضای نمازخانه برخی ادارات آذربایجان غربی نامناسب استبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، جلسه تبادل تجربیات و ایده‌های موفق دستگاه‌های اجرایی در خصوص اشاعه فرهنگ نماز با حضور وحید موسی‌پور مدیر کل استاندارد استان، حجت‌الاسلام پناهی مدیر اقامه نماز استان و دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی کل استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه وحید موسی‌پور مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه والای فریضه اقامه نماز جماعت در آموزه‌های دینی، اظهار کرد: یکی از بهترین‌های توفیقاتی که ازطرف خداوند متعال شامل مومنین می‌شود، آماده‌سازی مقدمات اقامه فریضه نماز جماعت است که از بالاترین استانداردهای معنوی برای جلای روح انسان و بهره‌مندی از اجر معنوی و اخروی آن است.

وی از اقدامات فرهنگی انجام شده در این اداره‌کل توسط شورای اقامه نماز شورای فرهنگی و پایگاه بسیج امام علی علیه السلام اداره کل تجلیل کرد و خواستار هم‌افزایی متولیان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اثربخش به ویژه توسعه و اشاعه فرهنگ اقامه نماز جماعت در ادارات شد.

حجت‌الاسلام محمد پناهی مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به اجلاسیه سراسری نماز و فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص فرهنگ‌سازی به‌ویژه در نسل جوان و دانش‌آموزان، از همراهی دستگاه‌های اجرایی کل استانی در خصوص اعزام روحانیون به مدارس و همکاری با آموزش و پرورش استان تجلیل کرده و گفت  متولیان فرهنگی کشور باید از این فرصت استفاده کرده و آینده‌سازان کشور را از معارف ناب اسلامی و فرهنگ دینی سیراب کنند.

وی با اشاره به اهمیت نماز اول وقت در سیره نبوی، به مباحثه امام رضا علیه‌السلام با فرد نصرانی اشاره کرد و گفت: زمانی که در وقت مباحثه، فرد نصرانی آماده پذیرش اسلام بود در همین حین وقت اقامه نماز فرا رسیده بود و آن حضرت مباحثه را ترک گفته و به نماز اول وقت روی می‌آورند و این موضوع بیانگر اهمیت نماز به‌ویژه نماز اول وقت در دین مبین اسلام است.

مدیر اقامه نماز استان نقش مدیران در فرهنگ‌سازی معارف دینی و اقامه فریضه نماز جماعت در ادارات کل را بسیار پر اهمیت شمرده و ادامه داد: در جایی که مدیران توانمند و دغدغه‌مند مباحث فرهنگی و معارف دینی حضور دارند شاهد اقدامات اثربخش فرهنگی هستیم.

حجت‌الاسلام پناهی تصریح کرد: خداوند متعال در آیه ۴۱ سوره حج "الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ"، صراحتاً به برپایی نماز در زمین حکم می‌دهند و دستور صریح قرآن اولویت بخشیدن به اقامه نماز است که هنوز متاسفانه شاهد کم‌کاری برخی دستگاه‌های اجرایی در ایجاد شرایط اقامه فریضه نماز جماعت هستیم.

وی به تجهیز و بهسازی نمازخانه‌ها تأکید و عنوان کرد: فضای نمازخانه باید آرامبخش و مناسب برنامه‌های عبادی باشد که گاهاً با مشاهدات صورت گرفته، شاهد اختصاص مکان‌های نامناسب با عنوان نمازخانه در ادارات هستیم.

در ادامه این جلسه دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی به بیان نقطه نظرات و تبادل ایده‌ها و تجربیات موفق پرداختند.

انتهای پیام
captcha