تمدن بی‌نماز همان است که در غزه می‌بینیم
کد خبر: 4203457
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
مدرس حوزه و دانشگاه:

تمدن بی‌نماز همان است که در غزه می‌بینیم

حجت‌الاسلام والمسلمین با تأکید بر اینکه نماز را به‌عنوان یک سند بالادستی معرفی کنیم، گفت: تمدن بی‌نماز همان است که در غزه می‌بینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدرس حوزه و دانشگاه

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدرس حوزه و دانشگاه، امروز، 14 اسفندماه در پنجمین اجلاسیه سراسری نماز دانش‌آموزان این استان گفت: آیا واقعا برگزاری این جلسات سودی برای مردم دارد؟ اجلاسیه نماز با حضور مربیان تربیتی استان چه سودی برای مردم دارد؟ اینها شبهه‌افکنی دشمن است و ما نمی‌توانیم خودمان را بی‌اطلاع به این شبهات نشان دهیم اگر به اینها بی‌توجهی کنیم دامن‌گیر ما می‌شود. باید تکلیف خودمان را با نماز زیربنایی حل کنیم. چرا پیامبر(ص) فرمود نماز ستون دین است؟ باید نماز چه می‌کند را برای دانش‌آموزان جا بیندازیم.

وی بیان کرد: اولین توصیه به مربیان این است که باید مباحث مبنایی درباره آثار نماز داشته باشید و آن را برای مخاطبان مطرح کنید. باید آثار نماز را برای نسل جوان تبيین کنیم. برای این کار باید چند واحد روانشناسی، تاريخ استعمار جهان و تاریخ اسلام پاس کنید.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید به جوان بگوییم اگر خاکی به نام ایران هست مرهون نماز است. ایران عصر صفوی پنج میلیون کیلومتر مربع بود و اکنون یک میلیون و 648 هزار و 195 کیلومتر مربع است. ایران در 300، 400 سال اخیر به‌طور مداوم کوچک و کوچکتر شد. 1330 کیلومتر از مرز آبی ایران با یک قرارداد جدا شد.

وی بیان کرد: متن قرارداد ترکمانچای را سفیر انگلیس نوشت. یک نفر به نام ایلچی که تربیت شده فراماسونری توسط انگلیسی‌ها بود فتحعلی شاه را تحریک کرد تا این قرارداد را امضا کند. 250 هزار کیلومتر و 17 استان از ایران جدا شد. در سال 1281 جنوب ایران را انگلیسی‌ها تصرف کردند و در سال 1293 مرحوم آیت‌الله کاظمی یزدی فتوا می‌دهد که باید مقابل قوای انگلیسی بایستند. سید آلبوشوکه، عشایر باوی، گمبوعه، اهواز، دشت آزادگان با دست خالی با نیروهای انگلیسی درگیر می‌شوند. نایب‌السلطنه هند شرقی 17 ارابه توپ را برای کمک به نیروهای انگلیسی ارسال می‌کند و هزار نفر از عشایر به شهادت می‌رسند. در تاریخ می‌بینیم که پس از به سلطنت رسیدن رضاخان او با روحانیت و دین مخالفت کرد.

وی با تأکید بر اینکه نماز را به‌عنوان یک سند بالادستی معرفی کنیم، گفت: امروز یکی از عرصه‌های مهم علوم، انرژی هسته‌ای و هوا و فضاست.

حاجتی افزود: در حال حاضر یمنی‌ها در برابر آمریکا و اسرائیل ایستاده‌اند. قدرت سیدحسن نصرالله را کسی نمی‌تواند انکار کند و این عزت و قدرت همه از نماز است. با اینکه بیش از 140 روز از جنگ حماس گذشته است اما سازمان نظامی آنها سالم است و فقط 20 درصد آن آسیب دیده است. ما اکنون به مرزهای دانش رسیده‌ایم و اینها همه از نماز است. کتاب «از علم سکولار تا علم دینی» نوشته آقای مهدی گلشنی را مطالعه کنید. کتاب «دنیای بهتر برای کودکانمان» تألیف بنیامین‌ مک‌ لین اسپاک را مطالعه کنید، او در پایان کتاب خود می‌نویسد تمدن آمریکا در حال فروپاشی است چون ما معنویت نداریم.

این مدرس حوزه و دانشگاه گفت: تمدن بی‌نماز همان است که در غزه می‌بینیم. دنیا دارد به نماز بازمی‌گردد و همه کتاب‌های روانشناسی دنیا حتماً یک فصل را به آثار نماز و معنویت اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام
captcha