اعمال محدودیت برای نمازگزاران مسجد الاقصی در هفته اول ماه رمضان
کد خبر: 4203808
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶

اعمال محدودیت برای نمازگزاران مسجد الاقصی در هفته اول ماه رمضان

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمازگزاران فلسطینی همچون سال‌های گذشته فقط در هفته اول ماه مبارک رمضان می‌توانند مجوز ورود به مسجدالاقصی داشته باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی در بیانیه‌ای که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی منتشر کرد، آمده‌ است پس از جلسه تمام نیروهای امنیتی با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر تصمیم گرفته شد که نمازگزاران در هفته اول ماه رمضان اجازه ورود به مسجد الاقصی را همانند سال‌های گذشته داشته باشند.

در این بیانیه آمده‌ است: وضعیت هر هفته از لحاظ امنیتی و ایمنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر این اساس تصمیم گیری می‌شود.

با وجود محدودیت‌های نظامیان رژیم صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و یورش‌های مکرر و هتک حرمت مسجد الاقصی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در این بیانیه اسرائیلی ادعا شده‌ است که رمضان برای مسلمانان مقدس است و حرمت این  ماه همچون سال‌های گذشته حفظ خواهد شد!

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و عضو کنست اسرائیل پیش از این خواستار محدود کردن ورود مسلمانان به مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان شد.

روزنامه معاریو در این باره نوشته بود بن گویر پس از در دیدار با کبی شبتای، کمیسر امنیتی اسرائیل خواستار اعمال محدودیت برای ورود مسلمانان به مسجدالاقصی شده و درخواست کرده بود که تنها چند هزار نفر مسلمان بتوانند در مسجدالاقصی عبادت کنند و در غیر این صورت نیروهای امنیتی اسرائیل بلافاصله مداخله کند. 

انتهای پیام
captcha