فعالیت ۵۳ پایگاه قرآنی در خراسان‌‌شمالی
کد خبر: 4203961
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹

فعالیت ۵۳ پایگاه قرآنی در خراسان‌‌شمالی

سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌‌شمالی از فعالیت ۵۳ پایگاه قرآنی در استان خبرداد و گفت: این پایگاه‌ها بر عملکرد ۵۰۰ خانه نور در استان نظارت می‌کنند.

فعالیت ۵۳ پایگاه قرآنی در خراسان‌‌شمالی‌به گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، تقی صادقی، سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌‌شمالی، امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: باتوجه به دستورالعمل هر مسجد یک پایگاه قرآنی، مقرر است در سطح کشور چهار هزار پایگاه قرآنی ایجاد شود که سهم خراسان‌‌شمالی ۵۳ پایگاه است.

وی ادامه داد: این پایگاه‌ها بر فعالیت ۵۰۰ خانه نور در سطح استان نظارت‌ می‌کنند، که این خانه‌های نور در قالب دوره‌های خانگی قرآن به این توسعه و ترویج این مهم می‌پردازند.

وی تعداد اعضای کانون های مساجد استان را ۳۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان وجود دارد که سالانه برنامه های مختلفی را برای گروه مخاطبان مختلف برگزار می کنند که برگزاری ۸۸ کارگاه‌آموزشی، تولید پنج مستند فیلم، برگزاری ۱۰۰ پایگاه اوقات فراغت از آن جمله است.

صادقی تصریح کرد: ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور برای تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان برای تعمیر و تجهیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ابلاغ شده بود که امیدواریم این میزان اعتبار کامل اختصاص یابد تا تحولی در تجهیز کانون های استان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha