محیط‌های علمی و دانشگاهی مراکزی برای بحث و گفت‌و‌گوی دانشجویان باشند
کد خبر: 4204899
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷

محیط‌های علمی و دانشگاهی مراکزی برای بحث و گفت‌و‌گوی دانشجویان باشند

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان گفت: محیط‌های علمی و دانشگاهی به مراکزی برای گفت‌و‌گو، نقد و نظر منصفانه و سعه صدر در شنیدن نظر مخالف تبدیل شوند و در این بخش برگزاری مناظرات جهاددانشگاهی کار بسیار با اهمیت و تأثیرگذاری است که امیدواریم ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده، معاون فرهنگی دانشگاه کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده، معاون فرهنگی دانشگاه کردستان در مراسم اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی جهاددانشگاهی امروز، 21 اسفند که در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: از ماه مبارک رمضان با عنوان ماه ضیافت الهی یاد می‌شود این کلمه دنیایی از محتوا را در خود دارد.

وی افزود: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان تمام انسان‌ها را به میهمانی خود دعوت کرده است و این بزرگترین احترام، کرامت و بزرگی بوده که خالق به انسان گذاشته است که امیدواریم ما هم قدردان این میهمانی باشیم.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه فضیلت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن و شب قدر در این ماه است، بیان کرد: پیامبران الهی به خاطر این امر مبعوث شده‌اند تا عقل و فکر انسان‌ها رشد و اعتلا پیدا کند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های انبیای الهی و حتی خود قرآن کریم طرح سؤال است و بخش عمده‌ای از وحی الهی در لسان پیامبر اکرم(ص) با سؤال بوده است چراکه سؤال آغاز هر پیشرفتی است.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده در ادامه گفت: تا موضوعی برای فرد سؤال نباشد انسان در مورد آن تفکر و تعقل نمی‌کند لذا لازمه تفکر و تعقل انسان از سؤال آغاز می‌شود و جستجو برای یافتن جواب انسان را به شناخت و آگاهی می‌رساند.

وی با تأکید بر اینکه انسان هیچ موقع نباید از طرح سؤال خجالت بکشد یا ناراحت شود، افزود: یکی از شاخصه‌ها و یژگی‌های بارز نسل جوان فراوانی سؤال است و نباید جوانان را در پرسیدن سؤال محدود کرد بلکه باید شرایطی فراهم کرد که آزادانه سؤالاتشان را بپرسند و ما هم جوابگو باشیم چراکه مطرح شدن سؤال موجب تفکر بیشتر شده و این تفکر موجب شناخت، آگاهی و تعقل بیشتر در فرد خواهد ‌شد.

معاون فرهنگی دانشگاه کردستان در پایان یادآور شد: محیط‌های علمی و دانشگاهی، مراکزی برای گفت‌و‌گو، نقد و نظر منصفانه و سعه صدر در شنیدن نظر مخالف باشد لذا برگزاری مناظرات جهاددانشگاهی کار بسیار با اهمیت و تأثیرگذاری در این بخش است که امیدواریم ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha