تغییر نگرش لازمه حرکت به سمت افزایش جمعیت است
کد خبر: 4204938
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳

تغییر نگرش لازمه حرکت به سمت افزایش جمعیت است

مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کردستان گفت: در جریان افزایش جمعیت به عنوان یک کنش اجتماعی باید بتوانیم نگرش و نگاه خانواده‌ها را تغییر دهیم چراکه امروز نگاه لذت‌گرایانه به زندگی در جامعه حاکم است و در این نگرش فرزندآوری یک مانع برای لذت بردن خواهد بود.

حجت‌الاسلام حیدری کبیر، مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حیدری‌کبیر، مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کردستان امروز، 21 اسفند در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی استان کردستان گفت: مسئله جمعیت را پیش از آنکه یک مسئله حاکمیتی ببینید باید به عنوان یک مسئله خانوادگی به آن توجه شود امروز ما در جهان با یک بحران هویتی مواجه هستیم، هویتی که خانواده و انسان غرب‌گرا را هدف قرار داده است.

وی افزود: امروز ما باید نگاه جنسیتی به زنان نداشته باشیم بلکه باید در به جایگاه مادری در خانواده و قانون توجه شود این یک نکته راهبردی است که در خانواده مدیر، مدبر و خلاق این جامعه کوچک مادران هستند.

مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کردستان با اشاره به اینکه ما امروز در سطح جامعه با چالش تک فرزندی مواجه هستیم، بیان کرد: این تک فرزندان به دلیل توان تعامل پایین در آینده نمی‌توانند خانواده‌های ثابتی داشته باشند چراکه همواره محور خانواده‌ بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چالش جمعیت یکی چالش حکومتی نیست بلکه یک چالش عمومی و اجتماعی است، گفت: در جریان افزایش جمعیت به عنوان یک کنش اجتماعی باید بتوانیم نگرش و نگاه خانواده‌ها را تغییر دهیم چراکه امروز نگاه لذت‌گرایانه به زندگی در جامعه حاکم است و در این نگرش فرزندآوری یک مانع برای لذت بردن خواهد بود.

حجت‌الاسلام حیدری کبیر در ادامه گفت: موضوع افزایش جمعیت حل نمی‌شود مگر اینکه جریان‌های فرهنگی اجتماعی یک گفتمان ایرانی اسلامی را در جامعه ترویج کنند و ما برای فرزندان خود نیاز به حضور خانواده (دایی، خاله، عمه و عمو) داریم اما تک فرزندی این امر را از بین می‌برد.

مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کردستان افزود: رهاکردن فرزندان در جامعه به تنهایی یک اجحاف در حق فرزندان است و این اجحاف را از سوی جامعه نخبگانی شاهد هستیم و امروز پویندگان موضوع جمعیت خود اهل عمل به آن نیستند لذا این امر یک دغدغه است.

وی در پایان با تأکید بر فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش در بحث افزایش جمعیت یادآور شد: جامعه نخبگانی و اساتیدی دانشگاهی و مدارس باید به صورت ویژه مورد توجه پروژه جوانی جمعیت قرار گیرد. 

انتهای پیام
captcha