آمادگی پلیس برای مشارکت در طرح داناب
کد خبر: 4205276
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان اعلام کرد؛

آمادگی پلیس برای مشارکت در طرح داناب

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان با اشاره به اهمیت اجرای طرح داناب در کردستان گفت: پلیس آمادگی خود را برای مشارکت در امر فرهنگ‌سازی الگوی مصرف آب و آگاه‎سازی مردم در مورد حفاظت از آب‌های زیرزمینی اعلام می‌کند.

نشست معاون اجتماعی اننتظامی کردستان با معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی مجيدی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان امروز، 23 اسفند در نشست تعاملی با معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان و مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه استان با بيان اينکه رسانه مهم‌ترين ابزار آگاهی‌بخشی نسبت به وقايع است، گفت: آگاهی و هوشياری شهروندان مهم‌ترين سد راه کلاهبرداری‌ها به خصوص کلاهبرداری‌های رايانه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه انتظامی در کردستان آماده همکاری با رسانه‌ها در حوزه آگاهی‌بخشی و پيشگيری از جرايم و آسيب‌های اجتماعی است، افزود: نقش رسانه‌ها در پيشگيری از جرائم و آسيب‌های اجتماعی بی‌بديل است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان به اقدامات انتظامی استان در راستای طرح جامع کنترل و کاهش آسيب‌های اجتماعی در استان اشاره و بیان کرد: انتظامی با استفاده از ظرفيت درون و برون سازمانی و با برگزاری کارگاه‌هايی آموزشی در خصوص پيشگيری از آسيب‌ها و خصوصا جرائم در نواحی حاشيه شهر در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است و اين مهم با جديت در دستور کار قرار دارد.

وی اقدامات پيشگيرانه از جرائم را بسيار حائز اهميت دانست و ادامه داد: رسانه‌‌ها با ايفای نقش خود می‌توانند پليس را در اين امر خطير همراهی کنند چراکه اين مهم موجب امنيت و آرامش روانی شهروندان به دنبال دارد.

مجیدی در ادامه به سازش 85 درصدی پرونده‌ها  در مرکز مشاوره و مددکاری در انتظامی استان اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزارو 629  فقره پرونده با موضوعات اجتماعی، خانوادگی، درگيری به مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌های سطح استان ارجاع داده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان کردستان با اشاره به اقدامات پلیس در زمینه فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی مردم به ویژه دانش‌آموزان گفت: در این راستا کارشناسان انتظامی در سطح مدارس استان کردستان حضور یافته و  در مورد شناخت جرائم و آسیب‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی لازم را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از امور لازم در بخش فرهنگ‌سازی بوده است، افزود: در سال آینده تلاش خواهیم کرد تا در راستای ترویج فرهنگ الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب از کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای دعوت شود تا در این کارگاه‌ها حضور داشته باشند.

مجیدی بیان کرد: در این کارگاه‌های آموزشی در مورد حفظ و حراست از آب‌های زیرزمینی، حفر غیرقانونی چاه‌های آب، پلمپ شدن چاه‌های غیر قانون و جریمه شدن فرد خاطی به جامعه مخاطب اطلاع‌رسانی لازم شود.

آموزش 7 هزار دانش‌آموز در طرح داناب

مهدی ورمزیار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان به اجرای طرح داناب برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اشاره کرد و گفت: این طرح، طرحی نظام‌مند برای آموزش و مشارکت دانش‌آموزان در سراسر استان کردستان در راستای گسترش فرهنگ صحیح حفاظت از منابع آب به ویژه آب‌های زیرزمینی است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان بهترین قشر در بحث صرف‌جویی از آب هستند، اظهار کرد: در گسترش سواد آبی «دانش‌آموزان» نقش به سزایی در فرهنگ‌سازی به خصوص در خانواده‌ها دارند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب و سواد آبی فرهنگ‌سازی، ارتقای دانش و آگاه‌سازی در زمینه مدیریت مصرف آب و حفظ این مایه ارزشمند در قشر آینده‌ساز کشور یعنی دانش‌آموزان است.

 با اشاره به اینکه این طرح امسال با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، اداره‌کل آموزش و پرورش استان و جهاددانشگاهی کردستان انجام می‌شود، گفت: در راستای فرهنگ‌سازی الگوی مصرف در فضای شهری، شهرداری می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

انتهای پیام
captcha