ضرورت تأمین فضای مسقف زیارتی حرم مطهر رضوی
کد خبر: 4205819
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

ضرورت تأمین فضای مسقف زیارتی حرم مطهر رضوی

مدیر عالی حرم مطهر رضوی گفت: افزایش زائر افزایش انتظارات را در پی دارد لذا تأمین اماکن زیارتی و فضای مسقف یک ضرورت و اولویت است.

رضا خوراکیان، مدیر عالی حرم مطهر رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا خوراکیان، مدیر عالی حرم مطهر رضوی، امروز 26 اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، در محل سازمان مرکز آستان قدس رضوی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی ما که نسبت به افزایش زائر داریم، متناسب با آن باید شاهد انتظارات آنان باشیم لذا رشد زائران نیز افزایش انتظار آنان را در آینده در پی خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا تأمین اماکن زیارتی متناسب با نیازهای آینده برای زائران اولویت ماست. در این خصوص رواق امیرالمؤمنین(ع) در دست ساخت است و این اولین صحنی خواهد بود که از پشت‌ بام آن نیز استفاده می‌شود.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: از دیگر پروژه‌های عمرانی زمان‌بر و هزینه‌بر پروژه زیرسطحی است که  در دستور کار قرار دارد تا شرایط بهتری را در تأمین فضای مسقف و زیارتی برای زائران داشته باشیم.

خوراکیان گفت: پروژه‌های مفصل‌تری با مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها آغاز شده که یکی از آن‌ها پروژه پارکینگ حرم مطهر رضوی است و هرکدام از این پروژه‌ها از نیاز‌های زائر محسوب می‌شود و از جمله سرفصل‌های سال 1403 برای سال‌های آینده است.

وی با اشاره به مردم‌نهاد بودن آستان قدس رضوی، افزود: در حوزه محتوایی رویکرد در حال تغییر است و آن هم مشارکت‌دهی مردم در اجرای برنامه‌ها است. ما در برنامه‌های مختلف سعی کردیم مشارکت را افزایش دهیم که بحث چایخانه‌ها از جمله این اقدامات است که همه خدمات ارائه شده در این حوزه مردمی است.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بیان کرد: حرم مطهر رضوی و فرصت زیارت را فرصت تعالی و ارتقای بینش دینی و تعمیق باورهای اعتقادی در قلوب زائران می‌دانیم. لذا مجموعه‌ای از برنامه‌ها طراحی شده که سعی کردیم از برنامه‌های عمومی عبور کرده و به برنامه‌های با مختصات خاص در سن و جنس متفاوت برسیم.

وی گفت: در این راستا در 6 ماهه 1402 روزانه 1000 نفر برگزاری جشن تکلیف دختران را داشتیم. همچنین برای بحث ساماندهی ازدواج‌های دانشجویی و نهادها و ادارات اقداماتی انجام شد.

خوراکیان گفت: شناساندن ظرفیت‌های بی‌پایان حرم مطهر رضوی به جامعه از دیگر برنامه‌های ماست. لذا برنامه‌های ویژه‌ای در ایام خاص از اعیاد مختلف در ایام تولدها، شهادت‌ها و مناسبت‌ها داشتیم و داریم. این به همت حوزه رسانه انتقال یافته که اثرگذاری خود را دارد که برای نمونه پخش زنده مراسم غبارروبی حرم مطهر رضوی را برای اولین بار داشتیم و تلاش داریم از ظرفیت رسانه‌ها در این خصوص استفاده کنیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی افزود: تلاش شده حرم مطهر رضوی کانون هم‌افزایی و نماد اتحاد ملت ایران باشد. ظرفیت‌هایی خوبی در این زمینه وجود دارد. برای مثال، امروز گل‌آرایی حرم رضوی از ظرفیت‌های مردمی و به صورت رایگان از اقصی نقاط کشور انجام شده و این پیوند مردم با امام ظرفیت بزرگی است.

انتهای پیام
captcha