رسانه تراز انقلاب اسلامی در خدمت دین و چارچوب اخلاق عمل می‌کند
کد خبر: 4205847
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸

رسانه تراز انقلاب اسلامی در خدمت دین و چارچوب اخلاق عمل می‌کند

استاندار کردستان گفت: در کشورهای دنیا با به‌کارگیری شیوه‌های مختلف از ابزار رسانه برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کنند اما رسانه در انقلاب اسلامی باید در خدمت دین و در چارچوب دین، اخلاق، صداقت و راستی باشد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 26 اسفند در اختتامیه نهمین جشنواره ابوذر استان کردستان در سنندج گفت: در کشورهای دنیا با به‌کارگیری شیوه‌های مختلف از ابزار رسانه برای رسیدن به قدرت استفاده می‌کنند اما رسانه در انقلاب اسلامی باید در خدمت دین و در چارچوب دین، اخلاق، صداقت و راستی باشد.

وی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری را امیدآفرینی توسط رسانه‌ها در جامعه دانست و افزود: کار رسانه‌ای در کشورمان نباید از دایره امیدآفرینی خارج شود، اما این امر به معنای پوشاندن ضعف‌ها و کاستی‌ها نیست.

استاندار کردستان بیان کرد: گاهی بیان ضعف‌ها و نقص‌ها می‌تواند امیدآفرین باشد، چراکه مردم اینگونه آنها را زبان گویای خود خواهند شناخت اما اگر این امر از دایره امیدآفرینی خارج و تبدیل به سیاه‌نمایی و یک نوع ابراز حقد نسبت به مجموعه، فرد و  یا نظام شد، دیگر زمینه‌ساز بهره رساندن به جامعه به عنوان یک رسانه انقلابی نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هیچکس منکر انتقاد دقیق و منصفانه نیست، ضمن اینکه در صورت امکان انتقاد باید همراه با ارائه راهکار باشد، افزود: در کنار بیان ضعف‌ها باید به فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده نیز توجه شود.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه دولت طی ۲ سال گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف در استان انجام شد، گفت: از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار مساحت استان طرح‌های آبخیزذاری در ۷۶۸ هزار هکتار قبل از دولت سیزدهم در استان اجرا شده بود که طی دوسال گذشته به همین میزان طرح آبخیزداری مطالعه و اجرا شده است.

وی گفت: ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان در سال زراعی گذشته افزایش یافت که بخش زیادی از این مهم حاصل طرح هایی هم چون طرح مذکور است و نتیجه این طرح‌ها موجب شده که در 190 روستا مهاجرت معکوس داشته‌ایم و نزدیک 50 هزار نفر به روستاها برگشته‌اند.  

نوگرایی و نوآوری در اولویت کار رسانه‌ای قرار گیرد

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در اختتامیه جشنواره ابوذر اظهار کرد: نوگرایی از مهم‌ترین نکات رسانه در کردستان است که با توجه به به‌روز بودن رسانه‌های دیجیتال در دنیا می‌طلبد رسانه و خبرنگاران استان هم به علم روز دنیای خود را تجهیز کنند.

وی، هوشمندی و نوع دیدگاه خبرنگاران و رسانه‌ها را امری مهم دانست و گفت: انسان‌ها خود یک تاریخ هستند لذا بازگو کردن مستندات و تاریخ، نیاز به نوگرایی و نوآوری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به تولید فیلم سنجرخان بعد از صد سال بیان کرد: این سریال به دلیل بیان تاریخی وقایع آن دوران بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی گفت: سال ۱۳۹۴ رهبر معظم انقلاب در ارتباط با نفوذ در سخنانشان بسیار استفاده کردند این موضوع بیانگر اهمیت نفوذ در عرصه‌های مختلف است و در دستگیری یکی از نفوذی‌ها عنوان کرد که تنها کار من تغییر اولویت‌های رئیس بود.

انتهای پیام
captcha