آماده‌سازی محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از گردشگران نوروزی
کد خبر: 4205856
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

آماده‌سازی محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از گردشگران نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، از آماده‌سازی و پاکسازی محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

غار کرفتو

به گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان امروز، 26 اسفند در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و به منظور میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی، محوطه تاریخی غارباستانی کرفتو و محوطه کمپ گردشگری و قلعه باستانی زیویه روز جمعه ٢٥ اسفندماه به ‌همت کارکنان این اداره‌کل و دوستداران میراث‌فرهنگی از وجود زباله و پسماندها پاکسازی شد.

وی با بیان اینکه غار باستانی کرفتو و قلعه زیویه همواره از مناطق پربازدید مسافران و گردشگران ورودی به استان است، اظهار کرد: امیدواریم با این‌گونه اقدامات بتوان ضمن ترویج فرهنگ محیطی پاک، نسبت به حفظ و حراست از میراث ارزشمند تاریخی و طبیعی استان گامی موثر برداریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: همچنین در محوطه غار باستانی کرفتو بیش از ۳۰ اصله نهال با هدف توسعه فرهنگ درختکاری و احیای دوباره طبیعت کاشته شد.

وی در پایان گفت: غار باستانی کرفتو یکی از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی دست‌کن و از طولانی‌ترین غارهای ایران محسوب می‌شود که از نظر معماری بسیار مهم و حائز اهمیت است و قلعه زیویه نیز یکی از قلعه‌های تاریخی و منحصر به‌فردی است که دارای قدمتی مربوط به دوره‌های ماد و مانا است

انتهای پیام
captcha