تصویب سه قطعنامه به سود فلسطین در یونسکو
کد خبر: 4206823
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰

تصویب سه قطعنامه به سود فلسطین در یونسکو

شورای اجرایی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) پس از تصویب دو قطعنامه در حمایت از فلسطین در روز چهارشنبه، طی نشست روز جمعه خود که در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد، سومین قطعنامه را نیز به نفع فلسطین تصویب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شورای اجرایی یونسکو روز جمعه، سومین قطعنامه را نیز به نفع فلسطین تصویب کرد.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگران فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: یونسکو روز جمعه پس از تصویب دو قطعنامه به اتفاق آرا، قطعنامه سومی را با عنوان: «تأثیر و پیامدهای وضعیت کنونی نوار غزه بر تمامی ابعاد مأموریت یونسکو» به تصویب رساند.  دو قطعنامه پیشین در زمینه فلسطین اشغالی و مؤسسات فرهنگی و آموزشی فلسطین بوده است.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تصویب قطعنامه سوم استقبال کرد و گفت: صدور قطعنامه‌ها برای حفظ حقوق مردم فلسطین در حوزه‌های کاری یونسکو با توجه به جنایات و نقض‌ قوانین از سوی اشغالگران به ویژه در نوار غزه حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: تصویب این قطعنامه‌ها گواهی بر توانایی جامعه جهانی در عمل به مسئولیت‌های خود از طریق مقابله با تخلفات و رصد آسیب‌ها برای اجرای یک برنامه اقدام فوری برای حفاظت از مردم فلسطین، میراث فرهنگی و تاریخ آنها است که از سوی رژیم صهیونیستی تهدید می‌شود. این اقدامات همچنین برای بازسازی نوار غزه نیز ضرورت دارد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، شورای اجرایی یونسکو روز چهارشنبه به اتفاق آرا دو قطعنامه «فلسطین اشغالی و موسسات فرهنگی و آموزشی» را در رابطه با دولت فلسطین تصویب کرده بود.

تصویب این سه قطعنامه در سایه حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه غزه انجام شده که علاوه بر شهادت بیش از 30 هزار فلسطینی که بیشتر آنها را  کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، منجر به ویرانی‌های عظیم شده است . از سویی قطحی و کمبود آب و مواد غذایی جان بسیاری از مردم را گرفته و رژیم صهیونیستی به دلیل این اقدامات برای نخستین بار با اتهام ارتکاب نسل کشی در دیوان بین المللی دادگستری مواجه شده است.   

انتهای پیام
captcha