تواضع و خوش اخلاقی از مؤلفه‌های محبوبیت انسان‌ها است
کد خبر: 4207399
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴

تواضع و خوش اخلاقی از مؤلفه‌های محبوبیت انسان‌ها است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: تواضع، خوش اخلاقی و حسن‌الرفق سه مؤلفه برای محبوب شدن انسان‌ها است.

دیدار نوروزی مدیرکل و کارکنان تبلیغات اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان امروز، 8 فروردین در دیدار نوروزی مدیرکل و کارکنان تبلیغات اسلامی استان کردستان با تبریک سال جدید گفت: سال پرتلاشی را پشت سر گذاشتیم و سازمان تبلیغات اسلامی نیز سهم بسزایی در راستای رویدادهای فرهنگی و دینی استان برعهده داشت که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علی(ع) افزود: سه چیز موجب محبت می‌شود و اگر انسان بخواهد کاری کند که دیگران به وی علاقمند شوند باید این سه مورد را مورد توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خوش اخلاقی و حسن‌الخلق را یکی از سه مؤلفه مورد نظر برای محبوبیت انسان دانست و بیان کرد: انسان نباید در مورد خانواده بی‌تفاوت باشد و با خانواده و محیط کار باید حسن خلق داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تندخویی، کینه‌ورزی، پرخاشگری و حسادت ضداخلاق هستند و باید از این موارد دوری کرد، گفت: حسن‌الرفق دومین مؤلفه برای محبوب شدن انسان‌ها است و انسان باید با مهربانی و حسن رفاقت رفتار کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی، تواضع و فروتنی و خود را از دیگران برتر ندیدن یکی دیگر از مؤلفه‌های انسان محبوب است، افزود: اکسیر مدیریت محبت است و  اگر مدیران و مسؤولان بخواهند محبوب باشند باید محبت داشته باشند.

وی قوی‌ترین زیارتنامه اهل بیت(ع) را زیارت امیرالمؤمنین دانست و گفت: در این زیارتنامه از خداوند می‌خواهیم که ما را هم دوستدار بهترین اولیا قرار دهد و در زمین و آسمان محبوب گرداند چراکه کسانی که نزد خلق محبوب باشند نزد خداوند متعال هم محبوب خواهند بود.

انتهای پیام
captcha