والدین بهترین الگو برای نونهالان هستند
کد خبر: 4209518
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
امام جمعه سلماس:

والدین بهترین الگو برای نونهالان هستند

حجت‌الاسلام سیدابراهیم طباطبایی گفت: والدین به معنای واقعی کلمه بهترین الگو برای نونهالان و نوجوانان محسوب می‌شوند، بنابراین در اعمال  و رفتار خود باید نهایت دقت را بکنند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم طباطبایی امام جمعه سلماسبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم طباطبایی امام جمعه سلماس، امروز 20 فروردین در جشن روزه‌اولی‌ها که در این شهرستان برگزار شد، گفت: اعضای یک خانواده به ویژه والدین به معنای واقعی کلمه بهترین الگو برای نونهالان و نوجوانان محسوب می‌شوند، بنابراین چنانچه نسبت به تربیت فرزندان خود حساس هستند لازم است که در اعمال  و رفتار خود نهایت دقت را بکنند.

وی ادامه داد:  اگر کسی می‌خواهد دختر یا پسر کوچک او آداب روزه‌داری و نماز خواندن را بداند و از همان سنین پایین پرهیزگاری را در پیش بگیرد، با قرآن کریم مانوس بوده و دستورات خداوند و اولیای الهی را درک کند بهتر است خودش الگوی خوبی برای فرزندان خود باشد چون همین الگو بودن نوعی تشویق و ترغیب را در خود نهفته دارد.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن حضور با شکوه اقشار مختلف مردم در جمعه هفته گذشته برگزار شد، ضمن قدردانی از کسانی که همراه اولاد خود در این آیین وحدت‌بخش شرکت کرده بودند، گفت: این رویداد حامل پیام‌های سیاسی و اجتماعی و اعتقادی فراوانی است که لازم است نسل جدید از کودکی مطابق با درک و فهم خود با آنها آشنا شوند.

حجت‌الاسلام طباطبایی به شب‌های قدر، آداب و رسوم رمضان نیز اشاره کرد و بیان داشت: شب‌زنده‌داری در این ایام باعث نزول برکات الهی به کانون گرم خانواده‌ها می‌شود، بنابراین لازم است به آداب و مناسک ویژه آن ایام توجه ویژه‌ای شود و مفاهیم مرتبط با آن نیز به نسل جدید انعکاس یابد.

امام جمعه سلماس با بیان اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به طور کلی دشمنان اسلام از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را می‌کنند تا اینکه ایمان جوانان ما را تضعیف کنند، ادامه داد: بنابراین تا جایی که می‌توانیم باید تلاش کنیم این سری دسیسه‌ها را خنثی کنیم.

وی بر لزوم تدارک برنامه‌های فرهنگی و تربیتی غنی ویژه کودکان و نوجوانان تاکید کرد و بیان داشت: برنامه‌های جذاب و مفرح که مطابق با ذائقه نسل جدید باشد باعث می‌شود که بیش از پیش مجذوب دین و زیبایی‌های آن شوند.

انتهای پیام
captcha