از آمار جدید شهدا و مجروحان غزه تا آغاز قحطی در شمال غزه
کد خبر: 4209997
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
مروری بر تحولات فلسطین

از آمار جدید شهدا و مجروحان غزه تا آغاز قحطی در شمال غزه

وزارت بهداشت غزه تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هشت مورد کشتار شد و در نتیجه آن ۸۹ نفر شهید و ۱۲۰ نفر دیگر مجروح شدند.
 
این وزارتخانه اعلام کرد که برخی اجساد همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده و نیروهای اشغالگر اجازه نمی‌دهند که امدادگران به آن‌ها دسترسی داشته باشند.
 
وزارت بهداشت غزه تأکید کرد که از هفتم اکتبر گذشته(پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲) تاکنون ۳۳ هزار و ۶۳۴ فلسطینی در نتیجه جنگ غزه شهید و۷۶هزار و ۲۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.
 
پیش از این منابع خبری گزارش دادند در ادامه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیروهای این رژیم یک منزل متعلق به خانواده الطباطیبی در منطقه السدره در بخش الدرج واقع در غزه را بمباران کردند که بر اثر آن دست کم ۲۵ نفر به شهادت رسیدند.
 
در حمله هوایی اشغالگران به یک مدرسه در اردوگاه النصیرات که آوارگان در آن حضور دارند هم تعدادی مجروح شدند.
 
از آمار جدید شهدا و مجروحان غزه تا آغاز قحطی در شمال غزه

یورش شبانه نظامیان صهیونیست به اردوگاه «الفارعه» در کرانه باختری

 
نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز جمعه به اردوگاه «الفارعه» واقع در «طوباس» در کرانه باختری یورش بردند.
 
این یورش با مقاومت مبارزان فلسطینی مواجه شد و به درگیری مسلحانه میان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و فلسطینیان انجامید.
 
منابع فلسطینی اعلام کردند که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه الفارعه یکی از فلسطینیان به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.
 

آغاز «قحطی» در شمال غزه 

 
مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا به اعضای مجلس نمایندگان و سنای کنگره این کشور اطلاع داد که حدود ۶ ماه پس از جنگ اشغالگران، قحطی در مناطق شمالی غزه آغاز شده است.
 
پس از ماه‌ها هشدار مکرر آژانس‌های امدادرسان سازمان ملل و کارشناسان جهانی در مورد تشدید موارد قحطی در میان ۲.۲ میلیون فلسطینی ساکن در این منطقه، «سامانتا پاور» اولین مقام بلندپایه در دولت جو بایدن علناً در مورد گسترش قحطی در نوار غزه صحبت کرد.
 
سازمان‌های بشردوستانه تأکید می‌کنند که در بحبوحه تداوم حملات اشغالگران، ارسال تدارکات به شمال غزه غیرممکن است. 
از آمار جدید شهدا و مجروحان غزه تا آغاز قحطی در شمال غزه

شورای امنیت: اسرائیل باید موانع ارسال کمک‌ها به غزه را بردارد

 
شورای امنیت سازمان ملل شامگاه پنجشنبه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید برای ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم در پاسخ‌گویی به سطح نیازها در نوار غزه، اقدامات بیشتری انجام دهد.
 
شورای امنیت در بیانیه‌ای خواستار رفع فوری تمامی موانعی شد که مانع از ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شوند.
 
اعضای شورا بار دیگر نگرانی خود را در مورد وضعیت فاجعه بار انسانی و قحطی قریب الوقوع در غزه ابراز کردند و از «طرفین درگیری» خواستند تا به حمایتی که کارکنان بشردوستانه از آن برخوردار هستند، احترام بگذارند.
 
این بیانیه در سایه اقدام عمدی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود نیازهای پزشکی و اولیه به نوار غزه مطرح می‌شود به طوری که روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» شهادت‌هایی از گذرگاه زمینی رفح در غزه را منتشر و تأیید کرد.
 

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خبرنگاران المیادین

 
نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در جاده العدیسه به سوی تیم خبری المیادین آتش گشودند و به خودرو آنان آسیب زدند.
 
بر اساس اعلام المیادین، خبرنگاران این شبکه خبری در این حمله صهیونیست‌ها آسیبی ندیده‌اند.
 
از آمار جدید شهدا و مجروحان غزه تا آغاز قحطی در شمال غزه
 
همچنین خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروهای یونیفل نیز شاهد تیراندازی شدید از یک موضع نظامی صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به سمت جاده العدیسه بوده‌اند.
 
طبق این گزارش، یک کامیون نیز از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است؛ این کامیون حامل مواد غذایی برای نیروهای یونیفل بوده است.
 
انتهای پیام
captcha