بشریت نباید اجازه نقض قانون بین‌المللی و انسانی در غزه را بدهد
کد خبر: 4210176
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
اردوغان در پیامی به پاپ واتیکان:

بشریت نباید اجازه نقض قانون بین‌المللی و انسانی در غزه را بدهد

رئیس جمهور ترکیه در پیامی به پاپ فرانسیس از تجاوزهای گسترده رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد و گفت: بشریت دیگر نباید اجازه نقض قانون بین‌المللی و انسانی در غزه را بدهد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه با توجه به ادامه تجاوزات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه برای هفتمین ماه متوالی، بر لزوم عدم اجازه نقض بیشتر قوانین بین‌المللی در غزه تأکید کرد.

به گزارش اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، این سخنان در نامه‌ای از سوی رئیس جمهور ترکیه به پاپ فرانسیس پاپ واتیکان ارسال شده است.

اردوغان در پیام خود گفت: از آنجا که می‌دانیم کشتار در تمام ادیان ابراهیمی ممنوع است، بشریت دیگر نباید اجازه نقض قانون بین‌المللی و انسانی در غزه را بدهد.

وی افزود: بشریت باید صدای خود را در برابر بمباران عمدی بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و کلیساها بلند کند؛ مکان‌هایی که حتی در جنگ‌ها هم نباید به آن‌ها تعدی شود. 

وی با تأکید بر اینکه دستیابی به صلح و ثبات پایدار در خاورمیانه بدون دستیابی به راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین ممکن نیست، بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 با پایتختی قدس شرقی تأکید کرد و گفت: برای صد و نودمین روز متوالی، رژیم صهیونیستی در حالی به جنایات خود ادامه می‌دهد که جنگ و نسل کشی علیه مردم نوار غزه به راه انداخته و خانه‌های مسکونی و تیم‌های پزشکی و روزنامه نگاران را هدف قرار می‌دهد.

به گفته وزارت بهداشت غزه، تلفات تجاوزات مداوم به نوار غزه به بیش از 33 هزار شهید و بیش از 76 هزار منجر شده است و هزاران نفر نیز زیر آوارها مفقود شده‌اند. 

انتهای پیام
captcha