نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های مازندران برگزار شد+ عکس
کد خبر: 4210970
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های مازندران برگزار شد+ عکس

نشست معاونان فرهنگی دانشگاه‌های مازندران، ۲۹ فروردین‌ماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دفتر معاونت فرهنگی دانشگاه مازندارن برگزار شد.

نشست معاونین فرهنگی دانشگاه‌های مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، احسان آهنگر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز، ۲۹ فروردین‌ماه در نشست معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های مازندران که در دانشگاه مازندران برگزار شد، گفت: در تدوین سند فرهنگی استان مازندران، همه اسناد بالادستی و قوانین مربوطه مطالعه شد و در تدوین آن فرهنگ بومی محلی نیز دیده شده است.

وی با بیان اینکه در تدوین سند فرهنگی استان به پنج کلان مسئله رسیدیم، افزود: تغییرات سبک زندگی ایرانی اسلامی و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از آن، تضعیف بنیان خانواده و استحاله هویتی، تأثیر و تأثر نامتوازن فرهنگی و اجتماعی مسافران و مهاجران در استان، ضعف ساماندهی فعالیت‌های نوین فرهنگی (فضای مجازی، سواد رسانه‌ای، هوش مصنوعی و تولید محتوا) و ضعف فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی در زیست بوم استان پنج مسئله فرهنگی در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: روند فعالیت فرهنگی در استان به این صورت است که پنج اولویت فرهنگی را در استان مشخص می‌کنند و در این فرایند پنج ساله جهت اجرایی شدن این مسائل پیشنهادی اقدام می‌کنند.

در ادامه این نشست سیدباقر حسینی کریمی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه مازندران اظهار کرد: همه مسئولان فرهنگی در دانشگاه‌ها مرزبانان فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند و باید براساس منویات رهبری هر کس در هر جایی که فعالیت دارد آن را «تنگه احد» خود بداند.

وی با تأکید بر اینکه همه ما لازم است نسبت به مسائل فرهنگی استان احساس مسئولیت کنیم، افزود: معاونان فرهنگی «داعیان الی الله» هستند، بنابراین اولاً باید خود صالح باشند و دوم آنکه با صدای بلند اعلام کنند که به مسیر الهی و اهل بیت (ع) معتقدند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام خاکزاد، مسئول نهاد رهبری دانشگاه نوشیروانی بابل درباره برگزاری جشنواره نهج‌البلاغه دانشگاهیان و شیوه اجرایی آن توضیحاتی را ارائه داد.

مرتضی علویان، معاون فرهنگی دانشگاه مازندران گفت: معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته جاری نشست‌هایی با دانشجویان و صاحبنظران و اساتید دانشگاه خود برای تدوین سند جامع فرهنگی استان برگزار کنند و نتیجه نظرات را به دانشگاه مازندران انتقال دهند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا، بر ارائه قصه‌های شهدا به‌صورت مسابقات کتابخوانی در مدارس و دانشگاه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در استان مازندران المان شخصیت‌های بزرگ کمتر دیده می‌شود، گفت: لازم است المانی از شهدا با زندگی نامه در دانشگاه و مدارس ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha