رهبر انصار الله یمن: عملیات وعده صادق، معادلات را به ضرر صهیونیست‌ها تغییر داد
کد خبر: 4211165
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲

رهبر انصار الله یمن: عملیات وعده صادق، معادلات را به ضرر صهیونیست‌ها تغییر داد

رهبر انصارالله یمن در سخنرانی هفتگی خود ضمن انتقاد از موضع کشورهای عربی در قبال جنایات رژیم اسرائیل در غزه، عملیات وعده صادق ایران را چشمگیر و عامل تغییر معادلات منطقه دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی هفتگی خود بر لزوم حمایت همه جانبه کشورهای اسلامی از مردم غزه تأکید کرد.

الحوثی گفت: مردم فلسطین با تلاش و شکیبایی و تحمل بی‌عدالتی، محاصره و گرسنگی، ماه رمضان را روزه گرفتند و احیا کردند.

الحوثی تأکید کرد که امت اسلامی با همه ملاحظات، بزرگترین مسئولیت را در حمایت از مردم فلسطین بر عهده دارد اما در این میان موضع رسمی اکثر کشورهای عربی و اسلامی هم‌راستا با کسانی است که تمایلی به حمایت از فلسطین ندارند.

انتقاد از موضع کشورهای عربی در قبال فلسطین

رهبر انصارالله یمن افزود: عده‌ای سهل انگاری می‌کنند، عده‌ای در تجاوزات شریک هستند و عده‌ای هم در چندین زمینه به دشمن کمک می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به حملات جریان تکفیری طی سالیان گذشته در عراق و سوریه گفت: جریان تکفیری یک جریان فتنه‌گر بزرگ است، جنبش تکفیری برای گسترش نزاع و کشتار مردم در بازارها، مساجد و مراسم مذهبی و اجتماعی حرکت کرد و بیش از ۴۰۰۰ عملیات انتحاری در عراق تحت عنوان «جهاد» انجام داد. اکنون باید این سؤال را مطرح کنیم که جریان تکفیری در مقابله با دشمن اسرائیلی که اولین دشمن اسلام محسوب می‌شود، کجاست؟

الحوثی افزود: عربستان و امارات که خود را رهبر و حامی کشورهای عربی معرفی می‌کنند، هیچ حمایتی از فلسطین نکردند. این کشورها فقط از نظر رسانه‌ای به دشمن خدمت کردند.

رهبر انصارالله یمن در خصوص جنایات اسرائیل در غزه نیز گفت: اقدامات دشمن ثابت می‌کند که این رژیم با حمایت غرب به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی توجهی ندارد.

الحوثی در ادامه شهادت فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را به او تسلیت گفت و تأکید کرد: دشمن با جنایات خود به هیچ شکلی از پیروزی دست نیافته است.

تقدیر از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی

الحوثی با اشاره به عملیات وعده صادق علیه رژیم اسرائیل گفت که رهبری و فرماندهی مقابله با پهپادها و موشک‌های ایرانی به دست آمریکا بود و متأسفانه کشورهای عربی نیز در عملیات مقابله با واکنش ایران مشارکت کردند.

وی در این باره گفت: ویژگی واکنش ایران قدرت و گستردگی آن بود و مشخصه آن پرتاب از خاک ایران با حجم عظیمی از موشک، پهپاد و قابلیت‌های نظامی مهم بود، پاسخ ایران مهم و قوی بود و جبهه‌های پشتیبان در آن مشارکت و معادله پاسخ به دشمن را تثبیت کردند.

رهبر انصارالله یمن تأکید کرد که پاسخ نظامی ایران معادله درگیری مبتنی بر اینکه هیج تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند را تأیید کرد.

وی افزود: جای تأسف است که برخی رسانه‌های عربی همان موضع آمریکایی و اسرائیلی را در قبال واکنش ایران اتخاذ کردند.

موفقیت عملیات ضد اسرائیلی یمن

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگر سخنان خود گفت که طی دو هفته گذشته، ۱۴ عملیات در دریای سرخ و باب المندب علیه دشمن انجام داده‌ایم. وی افزود: در ۱۴ عملیاتی که انجام داده‌ایم، ۳۶ موشک بالستیک و بالدار و پهپاد را مورد استفاده قرار داده‌ایم، اقیانوس هند هم بخشی از حوزه عملیاتی ما شده است.در این هفته‌ها، چندین ناوگان دریایی از دریای سرخ عقب نشینی کردند.

الحوثی سپس با خطاب به آمریکا و انگلیس گفت که هیچ کسی قادر به توقف عملیات یمنی‌ها در پشتیبانی و حمایت از غزه، نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha