آشنایی نسل جدید با میراث‌های معنوی؛ راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 4211635
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
حجت‌الاسلام خسروپناه مطرح کرد

آشنایی نسل جدید با میراث‌های معنوی؛ راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آشنایی نسل جدید با میراث‌های معنوی و فرهنگی کشور از راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی است که در این زمینه والدین نقش تأثیرگذاری دارند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در جریان جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان در جمع خبرنگاران، با اشاره به رسوخ حکمت اشراق در روح و جان مردم زنجان، گفت: این حکمت منشأ شور و شوق حسینی در هیئت‌های مذهبی زنجان، معنویت حکمت‌بنیان، قرآن‌بنیان و اهل‌ بیت بنیانی است که در این استان شکل گرفته است‌.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیم حکمت، معرفت و معنویت استان زنجان را باید قدر دانست، افزود: نسل نوجوان و جوانی که امروز در مدارس تحصیل می‌کنند باید با این میراث عظیم آشنا باشند که خانواده‌ها در این مسیر نقش غیرقابل انکاری دارند که باید این میراث فرهنگی را استمرار ببخشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تهاجمات فرهنگی که در فضای مجازی علیه انقلاب اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: نباید اجازه داد با جهل و نادانی دچار ابتذال فرهنگی نسل نوجوانان شویم زیرا این گرفتاری بیماری است که به سختی درمان می‌شود.

خسروپناه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زنجان گفت: عملکرد شهدای زنجان به‌ویژه غواصان دریادل همه ریشه در حکمت، شریعت، قرآن و معارف اهل‌ بیت(ع) دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: اگر نوجوانان و جوانان با شور و عشق به اهل بیت(ع) به‌ویژه با امام حسین(ع) و میراث‌های فرهنگی انس پیدا کنند، می‌توانند در ساخت تمدن نوین ایران اسلامی نقش ایفا کرده و در حوزه علم و فناوری نیز تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک پیامی را در دنیا منتشر کرد که آن پیام انسانیت و اخلاق است، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم تأکید دارند شعارهای ما کاملاً انسانی، اخلاقی و فطری است. بنابراین، این حرکتی که در تفکر اسلامی نشر پیدا کرده که معرفت اخلاق و انسانیت را نشر می‌دهد یک حقیقت است که باید در دنیا منتشر شود.

انتهای پیام
captcha