پیش‌بینی 3 هزار میلیارد تومان برای برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 4211868
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر خبر داد:

پیش‌بینی 3 هزار میلیارد تومان برای برنامه‌های قرآنی

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان برای مباحث قرآنی از محل تبصره 13 پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی 3 هزار میلیارد تومان برای برنامه‌های قرآنی

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی به منظور تجلیل از عوامل تولید برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان عصر امروز سوم اردیبهشت ماه با حضور حجج اسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما و جمعی از نمایندگان مجلس، معاونان و روسای برخی شبکه‌های سیما و صدای رسانه ملی و جمعی از مدیران دستگاه‌های قرآنی در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به میزبانی فراکسیون قرآن و عترت مجلس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر با قدردانی از عوامل تولید و دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی تهیه شده در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور، گفت: این برنامه‌ها که به همت نهادها و سازمان‌های مختلف تولید شده، موجبات انس با قرآن کریم را در کشور فراهم کرده است.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمسک به قرآن تنها راه رهایی از بن‌بست‌های بشریت است، افزود: امروز برای رهایی از بن‌بست‌ها باید به قرآن و اهل بیت (ع) تمسک بجوییم؛ اگر موضوع جهانی شدن در دنیا مطرح می‌شود این جهانی شدن تنها از طریق قرآن کتاب آسمانی ممکن خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم حقیق معارف قرآنی را به دنیا برسانیم، بیان کرد: اگر معارف قرآنی را به مردم برسانید بی‌تردید اکثریت از آن‌ها تبعیت خواهند کرد، امروز در گوشه و کنار دنیا به نوعی فاصله قرآنی در امور را مشاهده می‌کنیم؛ تجربیات مختلف نشان داده اگر با مخاطبان خود به اشکال مختلف ارتباط قرآنی برقرار کنیم، می‌تواند تأثیر جامعی داشته باشد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انس با قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: بدون شک انس با قرآن کریم اثرات مثبتی در زندگی مردم خواهد داشت. 

پژمانفر با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی به امور مختلف در حوزه اجرا و تصویب قوانین پرداخته شده است، گفت: با وجود این موضوعات تلاش شد تا رسیدگی به موضوعات قرآنی در اهم مباحث نمایندگان قرار بگیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بودجه‌های پیش بینی شده در تبصره 13 اشاره و اظهار کرد: در همین راستا بیش از سه هزار میلیارد تومان برای مباحث قرآنی پیش بینی شده است که این یک اتفاق با برکت خواهد بود. این موضوع در قانون برنامه هفتم و سایر قوانین دیده شده و به این موضوع اشاره شده است تا بتوانیم موضوع قرآن را مورد حمایت لازم قرار دهیم. 

وی بیان کرد: سعی شده است برای دستگاه‌های متولی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر تشکل‌هایی که در حوزه ملی و بین‌المللی کار قرآنی انجام می‌دهند، اعتباری از محل یک درصد درآمد شرکت‌ها در نظر گرفته شود.  

وی در پایان تأکید کرد: نمایندگان در کنار پیش‌بینی اعتبارات و قانون نویسی سعی کرده‌اند از کسانی که در فعالیت‌های قرآنی دستی توانا دارند، حمایت و قدردانی کنند. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق تمام آرمان‌های قرآنی در کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha