تشویق و تحسین بهترین روش برای جذب کودک به نماز
کد خبر: 1460778
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
حجت‌الاسلام محمودی اظهار کرد:

تشویق و تحسین بهترین روش برای جذب کودک به نماز

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین در کارگاهی آموزشی با عنوان، آموزش و توانمندسازی بانوان در دعوت فرزندان به نماز گفت: کودکان‏ برای مشتاق شدن به کاری، بیش از هر چیز به تشویق و تأیید نیاز دارند و این امر بهترین روش برای جذب آنان به دعوت نماز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، کارگاه آموزشی با عنوان «توانمندسازی بانوان در دعوت فرزندان به نماز» روز گذشته، 24 مهرماه در محل اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین برگزار شد.

در این کارگاه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمودی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین با اشاره به کارکردهای مهم خانواده برای دعوت فرزندان به نماز به مواردی در این خصوص از جمله تشویق و تحسین(کلامی و مادی)، الگوآفرینی‏ مناسب، آرایش محیط مساجد، بیان آثار نماز و استفاده از قصه و شعر در این خصوص اشاره کرد.

وی تشویق و تحسین(کلامی و مادی) را بهترین روش در‌خصوص اشاره شده دانست و افزود: بهتر است برای جذب کردن هرچه بیشتر کودک و نوجوان‏ به نماز، این کار عبادی را با تشویق و تحسین همراه کنیم.

حجت‌الاسلام محمودی الگوهای رفتاری در این زمینه را مهم برشمرد و اظهار کرد: اگر بخواهیم عهده‌‏دار تلقین آموزه‌های مذهبی مانند نماز به‏ فرزندان شویم، باید دارای صفات و شرایطی باشیم که مهم‌‏ترین‏ آن‌‏ها عبارتند از: آگاهی و شناخت، ایمان و باورداشت، عمل‏ کردن، داشتن اخلاق خوب و انس گرفتن با کودک و نوجوان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین در پایان این جلسه امر مهم دیگر در این خصوص را ایمان و باورداشت توصیف کرد و گفت: مربی باید خود به آن ‏چه می‏ گوید و دیگران را به آن فرا‌می‏‌خواند، ایمان داشته باشد زیرا؛ سخنی که از دل برآید، لاجرم‏ بر دل نشیند.

براساس این گزارش، در حاشیه برپایی این کارگاه آموزشی مسابقه ای باموضوع «بهترین روش برای جذب کودک به نماز» اجرا شد و در پایان سه نفر از بانوان برگزیده این مسابقه با اهدا هدایایی تجلیل شدند.

captcha