دهه فجر دهه شکرگزاری از نعمت‌های الهی است
کد خبر: 2797384
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
آیت‌الله‌العظمی علوی‌ گرگانی:

دهه فجر دهه شکرگزاری از نعمت‌های الهی است

گروه سیاسی: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دهه فجر دهه شکرگزاری از نعمت‌های الهی است، گفت: جوانان و مسئولان باید بدانند چه زحمت‌هایی برای این انقلاب کشیده شده و قدر این مسئله را بدانند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‌الله العظمی علوی‌ گرگانی امروز، 13 بهمن در دیدار جمعی از دانشجویان نیروی‌ انتظامی مرزن‌آباد، با بیان اینکه  دهه فجر دهه شکرگذاری از نعمت‌های الهی است، به فرا رسیدن دهه فجر اشاره کرد و گفت: دهه فجر یکی از مناسبت‌های مهمی است که هر ساله باید با شور بیشتری برگزار شود.

وی با بیان این‌که امام راحل توانستند با رهبری مقتدرانه کشور را از چنگال ابرقدرت‌ها نجات دهد، ابراز کرد: جوانان و مسؤولان باید بدانند چه زحمت‌هایی برای این انقلاب کشیده شده و قدر این مسأله را بدانند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه در ادامه با بیان این‌که به وسیله حضور پیامبران و اهل بیت(ع) می‌توان راه سعادت را پیدا کرد، تصریح کرد: مؤمنان کسانی هستند که به خداوند ایمان دارند و برای جلب رضایت پروردگار تقوای الهی پیشه می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که برخی از انسان‌ها به‌دلیل عدم شناخت خداوند، هیچ ابایی از انجام برخی کارها ندارند، افزود: آنها مانند دیکتاتوران و ظالمان در زمین رفتار می‌کنند اما در مقابل افرادی هستند که از خود می‌ترسند که دلیل این ترس عدم رعایت حقوق دیگران و ترس از اعمال خود است.

آیت‌الله ‌العظمی علوی‌گرگانی در ادامه اظهار کرد: وظایف انسان در مقابل پروردگار بسیار سنگین است و از همین رو است که انسان‌ها برای انجام وظایف خود از ائمه معصومین(ع) کمک می‌گیرند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: در جامعه امروزی انسان‌ها هر چیزی را که ببینند باور می‌کنند از همین رو پیامبران و اهل بیت(ع) برای آشنایی و کمک به انسان‌ها از سوی خداوند فرستاده شدند تا راهنمای انسان‌ها باشند.

captcha