انقلاب اسلامی مردم را از حاشیه به متن تصمیم‌گیری‌ آورد
کد خبر: 4198407
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
وهاب عزیزی:

انقلاب اسلامی مردم را از حاشیه به متن تصمیم‌گیری‌ آورد

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی در مقطعی از زمان خلق شد که فضای سیاسی در رژیم پهلوی کاملا بسته بود و مردم عادی نقشی در اداره کشور نداشتند، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی با شکستن تمام کلیشه‌ها، مردم را از حاشیه به متن تصمیم‌گیری برای آینده کشور آورد.

وهاب عزیزی، فعال سیاسی اصولگرا

وهاب عزیزی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به این سؤال که  انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی به ویژه حضور مردم در صحنه و ارتقای جایگاه آنها چه تحولی را رقم زد، گفت: رشد سیاسی مردم در بستر انقلاب اسلامی کم نظیر است. انقلاب شکوهمند اسلامی در مقطعی از زمان خلق شد که فضای سیاسی در رژیم پهلوی کاملا بسته بود و برای مردم عادی نقشی در اداره کشور قائل نبود.

وی افزود: انقلاب اسلامی در ایران با شکستن تمام کلیشه‌های ایجاد شده، مردم را از حاشیه به متن تصمیم‌گیری برای آینده کشور آورد. لذا در حوزه سیاسی مردم با حضور مؤثر خود در شکل‌گیری نهادهای قانونی و تعیین سرنوشت کشور نقش اصلی را ایفا کردند و این موضوع به تنهایی یک تحولی بزرگ در تاریخ سیاسی ایران است.

دشمن به خوبی بر قدرت رسانه واقف است

دبیرکل جبهه جهادگران ایران اسلامی درباره واقعیت وضعیت سیاسی در دوران شاه به خصوص آزادی‌های سیاسی و امکان نقد حاکمیت در آن دوران با وجود پروژه تطهیر رژیم منحوس پهلوی از سوی رسانه‌های معاند، گفت: دشمن به خوبی بر قدرت رسانه و تأثیر آن در تحریف واقعیت کاملا واقف است و می‌داند که در دنیای پرهیاهوی امروزی به راحتی می‌توان واقعیت‌های مسلم تاریخی را جابجا کرد. بنابراین دشمن با توسل به قدرت رسانه پروژه تطهیر رژیم پهلوی را در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجایی که قریب به نیم قرن از دوران تاریک حکومت پهلوی گذشته است و نسل جدید آن دوران را لمس نکرده‌اند و خاطره ملموسی از خفقان سیاسی آن دوران ندارند، لذا دشمن برنامه‌ریزی کرده تا واقعیت‌ها را وارونه روایت کند و متأسفانه ضعف نهادهای فرهنگی و رسانه‌های رسمی کشور دشمن را به طمع انداخته است.

عزیزی بیان کرد: در چنین شرایطی دلسوزان نظام وظیفه دارند نسل جدید را از واقعیت‌های دوران حکومت پهلوی و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سیاسی آگاه کنند و اسناد دقیق از واقعیات دوران پهلوی را برای جامعه تشریح نمایند.   

حرکت مردم و حکومت در دو مسیر جدا در دوران پهلوی

این فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: اگر به اسناد به جامانده از دوران پهلوی، که بیشتر آنها از زبان خود نزدیکان شاه یا مقامات رسمی رژیم پهلوی بیان شده، نگاه تحقیقی بیندازیم به خوبی رد پای خفقان سیاسی را مشاهده می‌کنیم. در دوران پهلوی قاطبه مردم، نگاه سیاسی روشنی نداشتند و حتی به تصور خودشان هم راه نمی‌دادند که بخواهند یا بتوانند در مورد مسائل سیاسی اظهار نظر کنند. به عبارتی حکومت و مردم در دو مسیر جدای از هم حرکت می‌کردند.

عزیزی درباره مهمترین اقدامات برای بی‌اثر کردن پروژه تطهیر پهلوی گفت: پروژه تطهیر رژیم پهلوی در بستر رسانه و تبلیغات تهاجمی برای شکست انقلاب اسلامی و شکستن پایه‌های اعتقادی و باورهای مردم نسبت به انقلاب به راه افتاده تا از این طریق نسل جدید را نسبت به انقلاب و دستاوردهای آن بی‌اعتقاد کنند. هدف اصلی دشمن تحریف واقعیت و تعریف یک تاریخ غیر واقعی است.

عمل به جهاد تبیین برای بی‌اثر کردن تبلیغات دشمن

وی در پایان اضافه کرد: برای بی‌اثر کردن تبلیغات دشمن بایستی رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین را در بطن برنامه‌ها و اهداف خویش قرار دهیم. برای نیل به این منظور لازم است رسانه و نهادهای فرهنگی کشور، به ویژه رسانه ملی پوست‌اندازی کنند، از حاشیه امن بی‌تحرکی بیرون بیایند و مثل زمان جنگ حالت آماده‌باش به خود بگیرند و با نگاه و رویکرد جدید به قدرت رسانه، به مقابله با اقدامات دشمن بپردازند.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha