گشودن در پنجمین فصل قشنگ زندگی/ بیماری دوری از خراسان دارم
کد خبر: 3517842
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶

گشودن در پنجمین فصل قشنگ زندگی/ بیماری دوری از خراسان دارم

گروه اجتماعی: مؤسسه پنجمین فصل قشنگ با همکاری گروهی از خیران بی نام چندسالی هست که برای بازگرداندن کودکان مبتلا به سرطان به زندگی می‌کوشد و به گفته مدیرانش تا وقتی امید و آرزو هست ما نیز هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، خداوند به دستانی که گره می‌گشایند مهر می‌ورزد؛ این را می‌توان از کلمات امامانمان به آسانی دریافت؛ در روایات سفارش شده است دستی را که با آن به نیازمندی کمک کرده‌اید ببوسید؛ زیرا کمک‌های شما پیش از آن که در دست نیازمند قرار گیرد در دست خداوند قرار گرفته است.

خداوند در قرآن کریم فرموده است که اهل احسان و نیکوکاری(محسنین) را دوست دارد؛ پس گره گشایی از کار مؤمن، شاد کردن او و زدودن غم از وجودش بی شک انسان را سرشار از مهر و محبت خدا می‌کند؛ مخصوصا اگر این مؤمن کودکی باشد که هنوز خداوند از دریچه چشمان بیمار معصومش پیدا باشد.

مؤسسه فرهنگی ـ هنری پنجمین فصل قشنگ با همکاری گروه خیریه همیاران بی نام در اهواز چندسالی هست که برای بازگرداندن کودکان مبتلا به سرطان به زندگی و برآورده کردن آرزوهای آنها می‌کوشد و تلاش می‌کند بر لبان این کودکان که بیشتر عمر خود را بر تخت‌های بیمارستان می‌گذرانند، لبخند بنشاند و طعم امید دوباره، آرزو داشتن و خوشحالی را به آنها بچشاند؛ تعدادی جوان که با خوش‌رویی و مهربانی پذیرای همه کسانی هستند که زندگی و خوشحال بودن را حق همه کودکان دنیا می‌دانند. 

هدی رشیدی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ هنری پنجمین فصل قشنگ درباره این مؤسسه گفت: به مناسبت روز جهانی سرطان این مؤسسه برنامه‌هایی را تنظیم کرد که با کمترین هزینه در تبلیغات بتواند بهترین کارایی را در زمینه جلوگیری از بروز سرطان داشته باشد و علاوه برآن در این زمینه فرهنگ‌سازی کند. تلاش شد در این برنامه‌ها بتوانیم مشارکت مردم و نهادها را جلب کنیم و بایدها و نبایدها در جلوگیری از بروز سرطان را به مردم آموزش دهیم.

وی با تصریح به اینکه اهواز یکی از شهرهای صنعتی است که متأسفانه در معرض آلودگی زیادی قرار گرفته است، به ارتباط این مؤسسه با جامعه جهانی سرطان اشاره کرد و گفت: مکاتباتی با جامعه جهانی سرطان از سوی مؤسسه انجام شد و با توجه به برنامه‌های تنظیم شده مجوز اجرای برنامه را در سطح آموزش و پیشگیری دریافت کردیم.

شهری عاری از سرطان در 5 سال آینده

رشیدی افزود: در این برنامه 9 گام درختکاری و کاشت درختان مثمر با هدف اینکه طی 5 سال آینده شهری عاری از سرطان داشته باشیم، تعریف شد. این درختان مثمر برای نخستین بار در اهواز کاشته می‌شدند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی- هنری پنجمین فصل قشنگ ادامه داد: ما در این 9 گام درختان را به نام کودکان مبتلا به سرطان شناسنامه‌دار کردیم که به دو گروه قهرمانان زمینی(که در برابر بیماری مقاومت می‌کنند) و فرشته‌های آسمانی(کودکانی که بدنشان در مقابل بیماری مقاومت نکرد و از دنیا رفتند) تقسیم شدند.

وی با بیان اینکه 700 کودک مبتلا به سرطان در خوزستان داریم، گفت: یک سوم این بچه‌ها فرشته‌های آسمانی بودند. در جهت اجرای کاشت درختان مثمر، بین گام دوم و سوم یک درخت خشک آرزوها در خیابان اول نادری کاشته شد. این درخت خشک به عنوان نمادی از سرطان در زندگی(به این معنا که سرطان با زندگی انسان چنین می‌کند و ریشه آن را می‌سوزاند) معرفی شد و در کنار آن در جهت فرهنگسازی، یک سری نقاط امیدواری به آن آویزان کردیم. آرزوهای 10 کودک که در قالب نقاشی به ما اعلام کرده بودند، به شکل برگ مصنوعی به این درخت آویزان شدند.

آرزوها برآورده می‌شود

رشیدی گفت: در این برنامه پسری به نام بشیر 14 ساله و عباس 13 ساله جزء لیست نیستی بودند؛ یعنی باید در اولویت قرار می‌گرفتند چون زندگی آنها رو به پایان بود. آرزوی اول مربوط به بشیر بود که آرزو داشت شهر تمیز و قشنگی داشته باشد. اعتقاد بشیر این بود که اگر شهر تمیز باشد، من و امثال من بیمار نمی‌شدند.

وی ادامه داد: در این راستا با گروه رفتگران طبیعت خیابان اول نادری را پاکسازی کردیم، به مدت 5 ساعت خیابان بسته و پاکسازی شد و بشیر به آرزوی خود رسید. این برنامه با حضور خیرین، مردم و مؤسسات مختلف همراه بود. این حرکت کاملاً مردمی بود. یکی از پشتیبانان ما در این حرکت شهرداری و فرمانداری اهواز بودند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی- هنری پنجمین فصل قشنگ گفت: آرزوی دوم مربوط به دختری به نام سونیا بود که آرزو داشت عروسک‌های زیادی داشته باشد آرزوی او نیز برآورده شد اما به صورت میدانی برگزار نشد. آرزوی سوم مربوط به عباس بود که دوست داشت پلیس شود. با نیروی انتظامی هماهنگ شد و عباس به مدت سه ساعت فرمانده کلانتری شماره 13 اهواز شد و مانور دزد و پلیس به زیبایی با حضور او اجرا شد.


رشیدی اظهار کرد: پس از عباس، نوبت به محسن ده ساله رسید. او دوست داشت آتش‌نشان شود، با سازمان‌ آتش‌نشانی و شهرداری اهواز هماهنگی انجام شد و محسن فرمانده آتش‌نشانی یکی از ایستگاه‌های اهواز شد و برنامه زیبا و هیجان‌انگیزی برای او برگزار شد.


وی بیان کرد: گام‌های درختکاری به تدریج برداشته می‌شد. آرزوی بعدی به دختری به نام نرگس تعلق داشت که آرزو داشت به زیارت امام رضا(ع) برود. خیری از مشهد تماس گرفت و داوطلب کمک به آرزوی نرگس شد. یک هفته به پایان سال، بخش خادمین برپایی نماز آستان قدس رضوی به مؤسسه مرتبط شدند و 12 نفر از خادمان افتخاری نماز به استقبال کودکان ما آمدند و آنها را برای زیارت مشهد بردند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی- هنری پنجمین فصل قشنگ گفت: پس از نرگس، 5 کودک را داشتیم که آرزو داشتند پزشک شوند؛ با توجه به اینکه این بچه‌ها تمام عمر خود را در بیمارستان سپری می‌کنند یک برنامه میدانی برای آنها ترتیب داده شد. با همکاری هلال احمر استان یک مانور بسیار زیبا و عالی اجرا شد و با همکاری مرکز نجات امداد ایران مجوز پرواز هلی‌کوپتر نیز گرفتیم.


رشیدی ادامه داد: آرزوی بعدی، سخت‌ترین آرزو بود؛ آرزوی سه نفر از بچه‌ها زیارت کربلا بود، در این راه متأسفانه یکی از بچه‌ها را پیش از رسیدن به آرزوی خود در طول مسیر از دست دادیم. دو نفر دیگر به کربلا و نجف اعزام شدند.

تقاضای کمک جوانان سرطانی

وی با اشاره به ارتباط جوانان با مؤسسه گفت: در این مرحله جوانان مبتلا به این بیماری با این مؤسسه مرتبط شدند و آرزوهای خود را مطرح و تقاضای کمک کردند؛ این جنبه از کار این دشواری را به همراه داشت که برآورده‌ ساختن آرزوی جوانان باید به صورت کاملاً واقعی اتفاق بیفتد؛ فوتبالیست شدن، برگزاری کنسرت، گرافیست معروف شدن از جمله این آرزوها است که تحقق آنها نیازمند وجود حامیانی است که از این جوانان حمایت کنند.

این فعال فرهنگی افزود: یکی از آرزوها متعلق به سعید دشت‌بزرگی است؛ یک انسان به معنای واقعی خودساخته از بیماری که آرزوی نویسنده‌شدن داشت و کتاب او به نام «خدا در همین نزدیکی‌ست» چاپ شد. پروسه چاپ کتاب حداقل 6 ماهه است اما با همکاری وزارت ارشاد و اداره ارشاد در استان، چاپ کتاب در طول یک هفته انجام شد. این کار همت مردمی و ارگانی را طلب داشت.

اتفاق قشنگی در میان مردم ما افتاد

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی- هنری پنجمین فصل قشنگ گفت: بعد از آرزوی عباس ما شاهد مشارکت مردم و استان‌های دیگر نیز هستیم. اتفاق قشنگی در میان مردم ما افتاد و فرهنگ خوبی در حال شکل گرفتن است که زمینه لبخند را برای این کودکان و جوانان فراهم بیاوریم و در پنجمین فصل قشنگ زندگی را به روی آنها باز کنیم.

بیشترین آرزوی بچه‌ها مشهد است

وی در ادامه در پاسخ به اینکه در کدام زمینه نیاز حمایت از کودکان سرطانی بیش از پیش احساس می‌شود، گفت: بیشترین آرزوی بچه‌ها مشهد است؛ کودکانی که پزشکان به آنها جواب رد داده و به خانه فرستاده‌اند حالا می‌خواهند به زیارت امام رضا(ع) بروند.

به گفته رشیدی، یکی از کارها و بخش‌هایی که کمتر مورد توجه خیرین در بحث آرزوها قرار گرفته است، اعزام بچه‌ها به مشهد و مستقرکردن آنها است. بچه‌ها به دلیل بیماری باید به وسیله هواپیما و همراه پدر و مادر عازم مشهد شوند و این هزینه سنگینی است که نیازمند توجه خیران است.

کامله بوعذار


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۰۸:۵۲
0
0
با سلام. در صورت امكان ايميل، شماره تلفن و يا آدرس موسسه پنجمين فصل قشنگ و يا خانم هدي و شيما رشيدي رو جهت همكاري احتمالي در اختيار اينجانب قرار دهيد. با سپاس
captcha