مرز سومار ظرفیت پذیرش حجم بالای زائران اربعین را ندارد
کد خبر: 3537936
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲

مرز سومار ظرفیت پذیرش حجم بالای زائران اربعین را ندارد

گروه اجتماعی: معاون سیاسی فرماندار قصرشیرین گفت: پیش از این اعلام شد که برای اعزام 50 هزار زوار از سه استان کشور جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی از طریق مرز سومار آمادگی داریم اما این امکان منتفی شد.

نعمت‌الله نازپرورده، معاون سیاسی فرماندار قصرشیرین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: امسال امکان تردد زوار اربعین از مرز سومار وجود ندارد.
وی افزود: پیش از این اعلام کردیم که آمادگی برای اعزام 50 هزار زائر از سه استان کشور جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی از طریق مرز سومار را داریم که این امکان منتفی شد.
نازپرورده تصریح کرد: از جمله این دلایل فراهم نشدن زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای خدمت‌رسانی به زوار بود که امکان اعزام زائران را از مرز سومار منتفی کرد.
این مسئول اظهار کرد: زیرساخت‌های مرز مندلی عراق در آنسوی مرز سومار نیز ظرفیت پذیرش حجم بالای زائران اربعین حسینی را ندارد.
معاون سیاسی فرماندار قصرشیرین افزود: مرز خسروی نیز در ایام اربعین حسینی با وجود داشتن زیرساخت‌های لازم به دلایل امنیتی همچنان بسته است.
وی این تصمیم را از جانب مقام‌های ارشد کشوری دانست و عنوان کرد: زائران باید برای زیارت کربلای معلی به دیگر مرزهای کشورمان مراجعه کنند.
نازپرورده در پایان تاکید کرد: تردد انفرادی و کاروانی زوار ایرانی از مرزهای قصرشیرین به عتبات عالیات در عراق ممنوع است.
captcha