توسعه فرهنگ قرآنی و تأثیر آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3578700
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

توسعه فرهنگ قرآنی و تأثیر آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کرمانشاه با تأکید بر توسعه فرهنگ قرآنی، این امر را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر توصیف کرد.

مرتضی هامانی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با تأکید بر نقش توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: این امر در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است.
وی با بیان ضرورت ترویج فرهنگ قرآن بین اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: ارتقاء دانش قرآنی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.
هامانی تصریح کرد: قرآن‌کریم حاوی مفاهیم و آموزه‌های ارزشمندی است که اگر بشریت به خوبی آن را درک کند و به دستورات این کتاب آسمانی جامه عمل بپوشاند شاهد کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کرمانشاه اظهار کرد: توسعه فرهنگ قرآنی تنها راه بیش از پیش اجتماعی و فرهنگی است.
وی با تأکید بر نقش مؤسسات و فعالان عرصه قرآنی در این مسیر، نقش این دو عامل مؤثر در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و عمل به آموزه‌های آن در اجتماع را ضروری توصیف کرد.
هامانی اظهار کرد: انس با قرآن عامل اصلی گشایش در امور است و قرآن یکی از برکات و امتیازات خوبی است که خداوند متعال به انسان‌ها داده که می‌خواهند به سعادت دنیا و آخرت برسند.
مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کرمانشاه در پایان تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید با همکاری فعالان عرصه قرآنی به ارائه راه‌کارهای مناسب در مسیر اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش کنند.
captcha