بهترین زمان برای آموزش مسائل فرهنگی دوران کودکی است
کد خبر: 3616954
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

بهترین زمان برای آموزش مسائل فرهنگی دوران کودکی است

گروه اجتماعی: استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه انتقال مسائل آموزشی به نسل جوان مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، گفت: بهترین زمان برای آموزش مسائل فرهنگی دوران کودکی است.

جلیل یغمایی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، گفت: باید نسبت به انتقال مسائل آموزشی و فرهنگی به نسل جوان بسیار حساس باشیم.
وی تصریح کرد: انتقال مسائل آموزشی به نسل جوان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به‌صورت بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعد تأکید کرد و افزود: انتقال ارزش‌ها در جامعه باید نهادینه شود در غیر این صورت باید منتظر آسیب‌های جدی همچون نفوذ دشمن باشیم.
وی اظهار کرد: بهره‌گیری از اصول علمی به‌منظور ترویج مسائل فرهنگی در جامعه بسیار مؤثر است و در این راستا مسئولان و خانواده‌ها از ابتدای کودکی باید نسبت به آموزش مسائل فرهنگی و ارزش‌ها حساس و در این راه همت کنند.
یغمایی در نظر داشتن برنامه‌های مدون برای افراد در سنین نوجوانی را راه‌کارهای برای ترویج و توسعه بیشتر مسائل فرهنگی توصیف کرد.
وی گفت: در این راستا باید از ابزار و روش‌های مختلف به صورت هوشمندانه بهره گرفت و اهداف و ارزش‌ها را برای نسل جدید تبیین و مقصد نهایی را به آن‌ها نشان دهیم.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از نهادهای تأثیرگذار در زمینه مسائل فرهنگی است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف خود زمینه را برای نهادینه کردن مسائل فرهنگی و ارزش‌های انقلابی در جامعه آماده کند.
وی در پایان اظهار کرد: باید برای آشنایی نسل جوان با ارزش‌های انقلاب تلاش کنیم و درکی درست از مسائل به آن‌ها بدهیم تا از این طریق بتوانیم از آسیب‌های اجتماعی وارده به مسائل فرهنگی از طریق دشمن جلوگیری کنیم.
captcha